یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد زاده - فدراسیون فوتبال

حوزه / رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: ورزشکاران الگوهای جامعه هستند و باید بر رفتار خود تسلط داشته و الگوهای پاکی برای جامعه باشند، اگر ورزشکاری از خود حفاظت و مراقبت نکند و فضای جامعه را آلوده کند به شدت با او برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد زاده عصر امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: بنده سال‌ها شاگرد درس اخلاق فقه و قرآن شما بودم و به عنوان یک طلبه در عرصه خطیر ورزش، حضور پیدا کرده تا گامی مثبت در زمینه اعتلای ارزش های دینی در جامعه ورزشی برداریم.

وی افزود: در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال صرفا به حوزه اخلاقیات و سفارشات اخلاقی پرداخته نمی‌شود؛ بلکه این کمیته دارای وجهه‌ای قضایی است که به صدور احکام قضایی دارای ضمانت اجرا اقدام می‌کند.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اظهار کرد: مقرراتی برای رعایت اصول اخلاقی در ورزش وضع شده که این کمیته حافظ این روابط در جامعه ورزشی است و ورزشکاران به مجرد ارتکاب موارد غیر اخلاقی جریمه هایی متناسب را دریافت می‌کنند که ممکن است به محرومیت مادام العمر آنها از صحنه ورزش حرفه‌ای منجر شود.

محمد زاده تصریح کرد: ورزشکاران الگوهای جامعه هستند و باید بر رفتار خود تسلط داشته و الگوهای پاکی برای جامعه باشند، اگر ورزشکاری از خود حفاظت و مراقبت نکند و فضای جامعه را آلوده کند به شدت با او برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: اخلاق حرفه‌ای برای حفظ خود ورزشکاران است، حفظ سلامت فرد و جامعه از موارد مهم اخلاق حرفه‌ای به شمار می‌رود.

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: بد اخلاقی ها، رفتارهای زننده اخلاقی، جریحه دار کردن عفت عمومی، ارتکاب اعمال شنیع اخلاقی که منجر به ایجاد زمینه‌های منفی در جامعه شود از مواردی است که کمیته با آنها مقابله خواهد کرد.

وی تصریح کرد: رفتارهای ورزشکاران بیرون از زمین مسابقه نیز مد نظر ماست و اگر رفتاری باشد که یک‌پارچگی ارزشی جامعه را مخدوش نماید؛ قطعا از سوی این کمیته با برخوردهای سنگین مواجه خواهد شد.

محمد زاده در پایان بر لزوم حضور حوزویان در پاکسازی حوزه ورزش و فرهنگ سازی اسلامی در عرصه‌های مختلف تصریح کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha