سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران مورد احترام همه جامعه هستند، گفتند: ما در سایه جانبازی شما عزیزان در کشوری امن زندگی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له عصر امروز در دیدار با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار داشتند: از دیدار شما جانبازان عزیز که نماینده گروه عظیمی از همرزمان خود هستید، بسیار خوشبختم و حضور شما را مایه برکت برای تشکیلات خود می دانم.

ایشان با اشاره به آیه 120 سوره توبه، ابراز داشتند: خداوند متعال در این آیه فرموده: «مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الأَعْرَابِ أَن يَتَخَلَّفُواْ عَن رَّسُولِ اللّهِ وَلاَ يَرْغَبُواْ بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ لاَ يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلاَ نَصَبٌ وَلاَ مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَطَؤُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلاَ يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّيْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللّهَ لاَ يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ/ مردم مدينه و باديه‏نشينانِ پيرامونشان را نَرَسد كه از [فرمان‏] پيامبر خدا سر باز زنند و جان خود را عزيزتر از جانِ او بدانند، چرا كه هيچ تشنگى و رنج و گرسنگيى در راه خدا به آنان نمى‏رسد و در هيچ مكانى كه كافران را به خشم مى‏آورد قدم نمى‏گذارند و از دشمنى غنيمتى به دست نمى‏آورند مگر اينكه به سبب آن، عمل صالحى براى آنان [در كارنامه‏شان‏] نوشته مى‏شود، زيرا خدا پاداش نيكوكاران را ضايع نمى‏كند».

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: خداوند متعال در این آیه اصل جهاد را مطرح نکرده؛ بلکه به مقدمات و حواشی آن پرداخته؛ چراکه عظمت جهاد فی سبیل الله به اندازه ای بالاست که نیازی به سخن از آن نیست.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که حضور جانبازان در برنامه های گوناگون مذهبی، سیاسی، اجتماعی و ... حامل درس و پیام برای دیگران است، تصریح کردند: نخستین پیام این حضور این است که نظام جمهوری اسلامی ایران به ارزانی به دست نیامده و نباید آن را به راحتی از دست بدهیم.

این استاد درس خارج فقه حوزه بیان داشتند: برای پیروزی این نظام هزینه های بسیاری داده شده تا به ثمر نشسته است. معظم له افزودند: حضور جانبازان در برنامه های گوناگون این درس را دارد که ما با این وضعیت در این مکان حضور پیدا کرده ایم؛ پس شمایی که سالم هستید، حتما باید حضور داشته باشید.

ایشان اظهار داشتند: برکات حضور جانبازان در عرصه های گوناگون بسیار زیاد و حاوی درس های متعدد است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که شهدا، جانبازان و ایثارگران مورد احترام همه جامعه هستند، ابراز داشتند: ما در سایه جانبازی شما عزیزان در کشوری امن زندگی می کنیم.

این مرجع تقلید ضمن تشکر صمیمی از جانبازان، خاطرنشان ساختند: شما بر سر تمام جامعه منت دارید؛ چراکه به نظام، انقلاب و امنیت کشور خدمت کرده‌اید.

این استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به انتشار تصاویر برخی از شهدا در سطح شهر قم، تصریح کردند: عرضه این تصاویر مانعی ندارد؛ اما باید در فرصت های گوناگون منتشر کرد تا برای جامعه عادی نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha