یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید خط قرمز ها ی اصول اسلامی را در زندگی رعایت کنیم گفتند: امروزه مشکلاتی در ورزشگاه وجود دارد که حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را توجیه ناپذیر می‌کند، ورزشگاه‌ها از نظر فرهنگی آمادگی این مسئله را ندارند و ممکن است برای بانوان مشکلاتی ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار محمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، با بیان اهمیت ورزش در اسلام  اظهارداشتند: ورزش برای همه افراد جامعه به خصوص جوانان امری ضروری است که باعث سلامتی روح و جسم می‌شود.

 ایشان افزودند: پیامبر اکرم(ص) سفارشاتی را مبنی بر اهمیت ورزش بیان فرمودند؛ اما ورزش در عصر ما ویژگی های خاصی دارد که از جمله آنها الگو شدن برخی افراد برای همه جامعه است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: در گذشته ورزشکاران رسوم شایسته‌ای داشته اند که یکی از آن آداب، رعایت اصول اخلاقی، جوانمردی، عمل به فرامین دین و دستگیری از مردم بود و ورزشکاران برای جوانان بهترین الگوی فتوت، مردانگی و ایمان بودند و مردم برای در امان ماندن از اشرار به ورزشکاران رجوع می کردند.

ورزشکاران برای جوانان الگو باشند

ایشان تصریح کردند: ورزشکاران باید با الگو قرار دادن پیشینیان، برای جوانان خود الگویی درست باشند و به معلمان اخلاق جامعه خود تبدیل شوند. درست است که ورزش های امروزی معمولا از غرب آمده، ولی ما می‌توانیم آنها را اسلامی و شیعی نماییم، همانطور که رادیو و تلویزیون را اسلامی و شیعی کردیم.

ایشان گفتند: امروزه مسائلی در ورزشگاه‌ها رخ می دهد که بعضا نگران کننده است از جمله حمله تماشاگران به یکدیگر و بازیکنان با هم؛ باید کاری کنند که ورزشکاران و تماشاگران با تربیت اخلاقی صحیح به سوی الگو سازی درست سوق داده شوند، باید ورزشکاران با مفاهیم دینی و اخلاقی به خوبی آشنا شوند.

مدیران کمیته های اخلاق وظیفه سنگینی دارند

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی برای تماشاچیان مسابقات ورزشی افزودند: مدیران کمیته های اخلاق وظیفه سنگینی در این رابطه دارند که البته قطعا کار بسیار پر ارزش و پر برکتی خواهد بود.

طرح بحث حضور زنان در ورزشگاه ضرورتی ندارد

معظم له با اشاره به دست‌های مطروحه در زمینه حضور زنان در ورزشگاه گفتند: این بحث از جمله بحث‌هایی است که واقعا ضرورتی برای آن وجود ندارد؛ امروزه مشکلاتی در ورزشگاه وجود دارد که حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را توجیه ناپذیر می‌کند. قطعا حضور بانوان با توجه به فراگیری  و توسعه رسانه ها لزوم چندانی ندارد. ورزشگاه‌ها از نظر فرهنگی آمادگی این مسئله را ندارند و ممکن است برای بانوان مشکلاتی ایجاد شود.

خط قرمزهای اصول اسلامی را در زندگی خود حفظ نماییم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: نباید در زمینه حضور زنان در ورزشگاه اصرار کرد؛ نباید هر کاری که غربی‌ها می کنند ما نیز انجام دهیم؛ بلکه باید خط قرمزهای اصول اسلامی را در زندگی خود حفظ نماییم.

این مرجع تقلید در پایان بر لزوم نظارت بر پرداخت‌های کلان به برخی ورزشکاران با توجه به آثار منفی که در ذهنیت اجتماعی ایجاد می‌کند تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha