چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حمله به زنان با حجاب در تاجیکستان خطاب به رئیس جمهور این کشور گفتند: در شرایطی هستیم که باید بین ملت ها و دولت ها وحدت باشد؛ این مسئله باعث می شود بین دولت و ملت تاجیکستان اختلاف بیافتد و در این شرایط حساس سزاوار نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزارشد با توصیه به رئیس جمهور ودولتمردان تاجیکستان اظهارداشتند: در اخبار، مطالبی منتشر شد که رئیس جمهور تا جیکستان مطالب تندی درباره حجاب  گفته و  در پی آن در کوچه و خیابان چادر از سر زنان کشیده اند و جمعی از علمای  تاجیکستان نیز علیه این اقدام قیام کرده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ما پیام دوستانه ای به رئیس جمهور تاجیکستان داریم وآن اینکه  ما این کار را در  زمان رضا خان تجربه کرده ایم و حتی عده ای در این راه کشته شده اند ودر مسجد گوهر شاد  جمع زیادی را شهید کردند؛  ولی مردم تسلیم نشدند و علیه رضا خان قیام کردند و حجاب اصیل  را برگرداندند.

ایشان ادامه دادند: نصیحت ما این است که این کار را دنبال نکنند؛ چرا که به  تصریح قرآن مسلمانان پایبند به حجاب هستند و چند آیه در باره حجاب وجود دارد و مسلمانان به واسطه حجاب در دنیا شناخته شده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: ما در شرایطی هستیم که باید بین ملت ها و دولت ها وحدت باشد؛ این مسئله باعث می شود بین دولت و ملت تاجیکستان اختلاف بیافتد و در این شرایط حساس سزاوار نیست.

این مرجع تقلید تصریح کردند:  بهتر است مردم را به حال خود شان بگذارند تا وظایف شرعی را در باره حجاب انجام دهند، اصل حجاب چیزی نیست که آن را انکار کرد و یا مسلمانان را از آن منصرف نمود، جبهه بندی علما و مردم در برابر دولت می شود و این  به مصلحت این کشور نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند:  ما روابط خوبی با این کشور و دولت مردان آن داریم؛  آنچه در این زمینه ها آزموده  شده و نتیجه منفی داشته را اطلاع می دهیم و امیدواریم این پیام ما در طرز فکر آنها بی اثر نباشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha