شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم / درس خارج

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مفتیان وهابی گفتند: به مسلمانان بپیوندید و حساب خود را از این گروه های تکفیری جدا کنید، سخنان ضد و نقیض آبروی شما را برده است؛ پس آبرومندانه از آنان فاصله بگیرید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له امروز در درس خارج  فقه خود در مسجد اعظم، ضمن  توصیه به مفتیان وهابی بر اتحاد با مسلمانان اظهار داشتند: این گروه چندی پیش برای رفع اتهام از انتصاب داعش و النصره به وهابیت کنگره ای با موضوع عدم تکفیر در حجاز تشکیل داده تا حساب خود را از گروه هایی همچون داعش جدا کنند؛ اما چیزی نگذشت که داستان یمن آغاز و همگان مشاهده کردند که این مفتیان در تکفیر مسلمانان این کشور مسابقه گذاشته و مفتی اعظم عربستان فتوا داد که آنان کافرند.

ایشان با تاکید بر اینکه عمر و دوران وهابیت به اتمام رسیده است ابراز داشتند: امروز آثار فرقه هایی همچون داعش و النصره برای همگان نمایان شده و آنان ثمره شوم شجره خبیثه وهابیت هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند : شما به مسلمانان بپیوندید و حساب خود را از این گروه های تکفیری جدا کنید.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: سخنان ضد و نقیض آبروی شما را برده است؛ پس آبرومندانه از آنان فاصله بگیرید.

این استاد درس خارج حوزه افزودند: هر چه بر این اعمال خود اصرار کنید بدتر بوده و آبروریزی آن بیشتر است.

معظم له اظهار داشتند: گروه های تکفیری قتل هایی را از خود اختراع می کنند که در تاریخ مشاهده نشده و نمونه آن کشتن انسان به وسلیه بلوک سیمانی عظیم است.

 ایشان در توصیه ای به مفتیان وهابی ابراز داشتند: بیاید دست به دست هم داده و جلوی دشمنان اسلام را بگیریم.

این مرجع تقلید در پایان خاطر نشان ساختند: امیدواریم نصایح ما برای آنان خوشایند بوده؛ آثار اسلامی را حفظ کرده و  همه چیز را بدعت و کفر ندانند؛ چرا که این افکار ها با اسلام سازگار نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha