سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی به دو پیام مهم اعتکاف اشاره کردند و خاطر نشان ساختند: دشمنان اسلام و انقلاب تبلیغ می کنند که جوانان از دین و معارف الهی فاصله گرفته اند که این حضور پر شور جواب دندان شکنی برای آنان است که بحمدالله نسل جوان ما بسیاری از آنان مومن و معتقد هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، امروز درآغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه اعتکاف در متون اسلامی گفتند: امسال اعتکاف در سراسر ایران برقرار بوده است و اکثریت قاطع هم جوانان در این مراسم عبادی و انسان ساز شرکت داشته اند که نباید ساده از کنار آن گذشت.

معظم له افزودند:حضور جوانان مومن دانشجو برای تهذیب و خودسازی، نگرش درگذشته و تصمیم برای آینده ، مساله بسیار مهمی است آن هم در دنیایی که آلوده شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به دو پیام مهم اعتکاف اشاره کردند و خاطر نشان ساختند:دشمنان اسلام و انقلاب تبلیغ می کنند که جوانان از دین و معارف الهی فاصله گرفته اند که این حضور پر شور جواب دندان شکنی برای آنان است که بحمدالله نسل جوان ما مومن و معتقد هستند.

ایشان در تبیین پیام دوم شرکت جوانان در اعتکاف گفتند: در دنیایی که فساد و آلودگی از در و دیوار آن می ریزد، خدای متعال همواره راه هایی برای جبران و تدارک گذشته باز گذاشته است و همین سه روز اعتکاف می تواند جوانان را منقلب کند و سدی در برابر آلودگی ها شود؛ چرا که از 1400سال قبل اسلام این برنامه های  معنوی را برای جلوگیری از فساد پیش بینی  کرده است.

معظم له افزودند: باید بیش از پیش برای رونق مساله اعتکاف تلاش کرد و با پیش بینی های لازم زمینه حضور بیشتر علاقه مندان را فراهم نمود: چرا که این اعتکاف خود یک حج کوچک است و بسیاری از اوضاع و احوال آن شبیه حضور در مکه و حج است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، توسعه دادن در مساجد اعتکاف را برگرفته از متون روایات اهل بیت(ع) دانستند و گفتند:مساجدی که اعتکاف در آن صحیح است، محدود به مساجد جامع نیست؛ چرا که در روایت آمده هر مسجدی که اقامه نماز جماعت در آن می شود و از این نظر هم می شود توسعه داد.

ایشان با اشاره به حضور 700هزار نفری در اعتکاف امسال، اظهارداشتند: افراد بسیار زیادی برای حضور در مراسم اعتکاف ثبت نام کردند؛ ولی به خاطر نبود مساجد کافی نتوانستند حضور پیدا کنند؛ بنابراین باید زمینه حضور جوانان فراهم شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha