شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم / درس خارج

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن یادآوری اثرات سوء اجرای این حکم برای حکومت عربستان، گفتند: بدانید اگر این حکم اجرا شود، آثار سوئی برای این جمعیت قاتل داشته و تمام شیعیان دنیا کینه و بغض شدیدی نسبت به همه شما پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم ضمن واکنش به تهدید اعدام روحانی عربستانی شیخ محمدباقر نمر، اظهار داشتند: دولتمردان عربستان یا غافلند یا خودشان را به غفلت می زدند که چنین حکمی را صادر کردند.

*دو مشکل اساسی شیعیان عربستانی

ایشان با اشاره به دو مشکل اساسی شیعیان عربستانی، ابراز داشتند: نخستین مشکل آنان، برگزاری مراسمات مذهبی و برنامه های دینی است که تحت فشار بوده و حکومت برای آنان دردسر ایجاد می کند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: شیعیان، شهروند عربستان بوده و حق دارند مطابق با مذهب خود عمل کرده و مراسمات گوناگون داشته باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: در ایران اسلامی، مسیحیان، یهودیان و دیگر مذاهب به راحتی مراسمات خود را برگزار کرده و اعمال خود را انجام می دهند.

این استاد درس خارج حوزه محرومیت های حقوقی را دومین مشکل اساسی شیعیان عربستانی ذکر کردند و گفتند: متأسفانه به شیعیان همانند اهل سنت به یک چشم نگاه نشده و با محرومیت های حقوقی مواجهند.

معظم له افزودند: ترقی در مدارج اجتماعی، تحصیل در دانشگاه ها، حضور در سازمان ها و ... از جمله محرومیت های حقوقی شیعیان عربستانی است.

*گناه این روحانی مجاهد چیست؟

ایشان با اشاره به سخنان روحانی عربستانی در دفاع از حقوق شیعیان این کشور، خاطرنشان ساختند: گناه این روحانی مجاهد این است که از حقوق شیعیان دفاع کرده و بدون قیام، آدم کشی و بدون سلاح، داغ تر از دیگران سخن گفته است.

*کجای قرآن اجازه اعدام چنین انسانی را می دهد؟

این مرجع تقلید تصریح کردند: کجای اسلام و قرآن اجازه می دهد برای چنین انسانی، حکم اعدام صادر شود؟ مگر او چه عملی مرتکب شده که سزایش اعدام باشد؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن یادآوری اثرات سوء اجرای این حکم برای حکومت عربستان، بیان داشتند: بدانید اگر این حکم اجرا شود، آثار سوء برای این جمعیت قاتل داشته و تمام شیعیان دنیا کینه و بغض شدیدی نسبت به همه شما پیدا خواهند کرد. (تکبیر طلاب و سردادن شعار مرگ بر آل سعود)

این استاد درس خارج حوزه ادامه دادند: این اشخاص ممکن است خیال کنند که با اعدام این شخصیت، دیگران می ترسند؛ اما باید بدانند شیعیان جسورتر شده و به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

*تمام مسلمانان معتدل معترضند

معظم له در پایان اظهار داشتند: نه تنها شیعیان؛ بلکه تمام مسلمانان معتدل دنیا نیز نسبت به چنین اقدامی اعتراض دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha