پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید روح و فرهنگ اسلامی که شامل عدالت و صداقت و پاکی است را در همه جا به خصوص در روستاهای کشور نهادینه کنیم و باید این ارزش های متعالی را به همه دنیا صادر کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اظهارداشتند: امتی که برای رسیدن به اهداف اسلام تلاش می‌کند باید در این راه از مستضعفان و فقرا حمایت کند.

معظم له در ادامه با اشاره به روایتی از امام علی(ع) بیان کردند: روستاییان همواره با مشکلات عدیده ای در بخش های مختلف دست به گریبان بوده اند و این مشکلات هنوز نیز پابرجاست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: تلاش ها و راهکارهای بسیاری برای رفع مشکلات آنها پیگیری شده است؛ ولی هنوز به رفع مشکلات روستاییان منجر نشده؛ باید توجه داشت این برنامه ها باید به درستی قابلیت اجرایی خود را اثبات کند.

این مرجع تقلید بیان کردند: روستاهای ما همیشه مرکز کار و تولید میوه و غلات و لبنیات و محصولات دیگر بودند ولی این امر با حضور گسترده آنها در شهرها دستخوش چالش های زیادی شده است.

ایشان گفتند: روستاها باید همیشه نقش خود را در این عرصه ایفا کنند و نباید این نظم به هم بخورد؛ همیشه شهرنشینان وابسته به روستاها بودند، ولی  امروز با مهاجرت های وسیع از روستا ها به حاشیه شهرها این مشکل بوجود آمده است.

معظم له بیان کردند: باید شکل کار در روستاها تغییر یابد؛ در گذشته روستاییان سهم بالایی از تولید صنایع دستی کشور را به عهده داشتند که باید این روند ادامه یابد؛ همچنین باید نسبت به بازدهی بیشتر حوزه کشاورزی روستایی نیز اقدامات عاجلی صورت گیرد تا شاهد توسعه این حوزه باشیم.

ایشان با ذکر این مطلب که کشاورزی به سبک قدیمی و غیر علمی بازدهی کمی دارد، گفتند: با شرایط کمبود آب باید با علمی کردن کشاورزی و کشاورزی در سطح نوین تولیدات محصولات کشاورزی در کشور را که به تولید ثروت بیشتر برای کشور و مردم و روستاها منجر خواهد شد را تقویت کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: روستاهای ما می توانند بخش اعظمی از نیازهای کشور را تامین کنند تا دیگر ما شاهد خرید این محصولات از خارج از کشور نباشیم؛ باید کاری کنیم که حرکت های مشارکتی در روستاها نیز توسعه پیدا کند که البته این کار نیازمند فعالیت های ترویجی است که صداوسیما نقش مهمی دراین رابطه دارد.

ایشان گفتند: باید روح و فرهنگ اسلامی که شامل عدالت و صداقت و پاکی است را در همه جا به خصوص در روستاهای کشور نهادینه کنیم و باید این ارزش های متعالی را به همه دنیا صادر کنیم.

این مرجع تقلید اظهارکردند: یکی از طرح های تشویقی در این عرصه، معرفی روستاهای برتر در کشور است و باید از زحمات آنها تقدیر کرد و آنها رابه عنوان یک الگو به جامعه المی معرفی کرد.

ایشان در پایان بر لزوم تشویق و ترغیب روستاییان برای کار و تولید حرکت های جمعی و فرهنگی تاکید کرد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha