یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویری از تبلیغ جهادی یک روحانی در روستایی در 350 کیلومتری اهواز

حوزه/ معاون تبلیغ شهرستان مورچه خورت اصفهان گفت: برای طرح هجرت، مردم استقبالی خوبی دارند، ولی کمبود امکانات در روستاها و شهرستان ها کار تبلیغ را برای طلاب تازه وارد سخت کرده است.

حجت الاسلام مجتبی بهارلو، معاون تبلیغ شهرستان مورچه خورت استان اصفهان در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» درباره فعالیت های تبلیغی و سایر مبلغین این شهرستان اظهار داشت: 6 سال است که در راستای رسالت تبلیغ مشغول هستم که در طول این مدت، 3 سال در شهرستان شاهین شهر و 3 سال دیگر، طی طرحی به نام طرح هجرت، ابتدا در علویجه و اکنون در مورچه خورت فعالیت دارم.

وی افزود: در حال حاضر فقط من به همراه خانواده به عنوان مبلغ در این شهرستان حضور دارم و یکی از شرایط حضور در طرح هجرت همراهی خانواده با شخص مبلغ است.

حجت الاسلام بهارلو درباره محوریت فعالیت های خود در مورچه خورت گفت: اقامه نماز در هر 3 وقت دنبال می شود همچنین بین نماز ظهر و عصر، بیان احکام و بعد از نماز مغرب و عشا قرائت و جلسه تفسیر قرآن صورت می گیرد.

وی به شاخصه های استقبال مردم از رسالت تبلیغی یک مبلغ اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که شاید استقبال مردم از مبلغین در طرح های کوتاه مدت چندان زیاد نیست، به این دلیل  است که روحانی و مبلغ مدت کوتاهی در شهرستان حضور دارد و نتوانسته آن ارتباط عمیق را میان خود و مردم برقرار کند و فقط مردم فقط در برهه های کوتاه زمانی  و خاص مانند ماه مبارک رمضان یا محرم و صفر او را می بینند.

 معاون تبلیغ شهرستان مورچه خورت، با اشاره به مزایای طرح هجرت بلند مدت گفت: مزیت این طرح این است که روحانی مبلغ، تمام سال در شهرستان و بخش مربوط به خود مستقر است و مردم با بهتر رابطه برقرار و از فعالیت ها استقبال می‌کنند.

وی، در مورد سختی ها و مشقت‌های پیش روی کار تبلیغ، تاکید کرد: اول از همه کمبود امکانات در روستاها و شهرستان ها کار را برای هرمبلغی سخت می‌کند،  به خصوص برای طلابی که مدتی در سطح شهر ها فعالیت داشتند و بعد به روستا می‌روند، از لحاظ امکانات رفاهی به ویزه فرزندان خود با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

حجت الاسلام بهارلو ، در  پایان  با بیان مشکلات و سختی های این کار  خاطرنشان کرد: تهیه مسکن در مناطق روستایی  و محروم برای طلاب تازه وارد کار دشواری است که می طلبد ارگان های اعزام کننده در این راستا تدابیری را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha