جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام لاکانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گیلان از افزایش مبلغان طرح هجرت بلندمدت این استان در سال جاری خبرداد.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان، در  گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در گیلان ، اظهارداشت :اختبار از دوره ها و برنامه های مفیدی است که در راستای آشنایی داوطلبان ورود به حوزه ، با فضا و دروس حوزوی و کیفی سازی در جذب و پذیرش در حوزه های علمیه برگزار می گردد .

 حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، با اشاره به برگزاری  دوره اختبار و تثبیت در مدارس استان، گفت : در راستای کیفی سازی در پذیرش  سعی خواهیم کرد که در پایان این دوره ، از داوطلبان آزمون های  علمی ، اخلاقی و تهذیبی گرفته شود تا افراد مستعد به حوزه های علمیه ورود کنند  .

وی، به زمان شروع رسمی سال تحصیلی حوزه علمیه گیلان در سال 94-95 اشاره کرده و افزود : مدارس استان به صورت رسمی از 15 شهریورماه سال تحصیلی خود را آغاز می کنند و به همین مناسبت مراسم افتتاحیه مدرسه ای و متمرکز در مرکز استان گیلان با حضور علما ،فضلا و طلاب و... برگزار  می گردد.

این استاد حوزه  علمیه گیلان، افزود : خوشبختانه در  سال جدید برنامه های  مفیدی  جهت پیشبرد  حوزه علمیه گیلان  در شورای استان به تصویب رسانده ایم  .

وی، به اهمیت ارتقای سطح علمی طلاب اشاره کرده و افزود : در این راستا تمهیداتی برای توجه بیشتر به  مسائل آموزشی و  برنامه های جامعی  جهت برگزاری کلاس های  فوق برنامه همانند عربی و انگلیسی و.... در مدارس  به صورت پایه ای در شورای استان اخذ گردیده است.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان، اذعان داشت : اخلاق مداری و  روحیه اخلاقی محوری  در مدارس علمیه و دربین طلاب بایستی از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد و فقط نباید به مباحث آموزشی و آموزش اخلاق در مدارس اکتفا کرد  لذا بایستی زیر ساخت های اخلاقی را در مدارس نهادینه کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی ،درادامه به نقش  پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرده و تصریح نمود : مبناء حوزه های علمیه براساس  پژوهش شکل گرفته و برای ارتقای روحیه پژوهش محوری در بین طلاب  برنامه های چون برگزاری نمایشگاه ها وفراخوان مقاله و... خواهیم داشت . 

 وی به جایگاه ویژه تبلیغ و مبلغان هجرت بلند مدت در حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت : در حوزه تبلیغ  درصددیم که مبلغان هجرت بلند مدت را در سال جاری افزایش دهیم و تمام نقاطی که فاقد روحانی است روحانی هجرت بلند مدت اعزام کنیم .

مدیر حوزه علمیه استان گیلان، به برنامه های دیگر سال جدید تحصیلی اشاره کرد و گفت : در حوزه عمرانی و سلامت طلاب تمهیدات بسیار خوبی اندیشیده شده که به حول قوه الهی  در این جهت گام های موثر تری نسبت به سال گذشته  برخواهیم داشت.

وی در پایان  خاطرنشان کرد : آن چیزی که طلبه باید به عنوان معیار طلبگی ، انتخاب نماید  جدیت و عزم و همیت در امور است زیرا اگر برنامه های بسیاری تمهید شود ولی طلاب عزمی جهت تعالی نداشته باشند، آن برنامه بسیار تخریب کننده خواهد بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha