جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لاکانی

حوزه/ اگر فرهنگ رضوی در جامعه نهادینه گردد بسیاری از آسیب هایی که امروزه در جامعه شاهد آن هستیم به وقوع نخواهد پیوست چون روشی است انسان را به سوی خدا ،سعادت و انسانیت رهنمون می کند .

حجت الاسلام والمسلمین محمد  لاکانی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در گیلان با تبریک دهه کرامت گفت : این دهه که حد فاصل  ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع)  می باشد به علت کرامتی که این دو معصوم(ع) در طول عمر با برکت خو داشتند به این نام  شهرت یافت.

وی با تاکید براینکه، بسیار پسندیده است که در این دوره  به طریقه زندگی این دو بزرگوار نگاهی شود تا با درک روش زندگی  ایشان بتوان  به راه سعادت دست یافت، افزود: اگر فرهنگ رضوی در جامعه نهادینه گردد  بسیاری از آسیب هایی که امروزه در جامعه شاهد آن هستیم  دیگر به وقوع نخواهد پیوست چون روشی است که انسان را به سوی خدا  ،سعادت و انسانیت رهنمون می کند .

مدیر حوزه علمیه گیلان، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که سبک زندگی رضوی را بهترین سبک زندگی دانسته اند، گفت:  بایستی  نحوه و طریقه این  نوع از  زندگی را مورد بررسی قرار داد تا با تمام ابعاد وجودی  آن آشنایی کامل پیدا کرد  و بر سرمنشا قرار دادن چنین هدفی ، الگو های ساخته شوند تا مردم بیشتر با فرهنگ رضوی انس و الفت بگیرند .

وی بیان داشت: فرهنگ رضوی زمانی که به میدان می آید، فرهنگ های پوشالی هویت جعلی خود را  آشکار می کنند ودر نهایت از بین می روند  و اگر امروزه ما شاهد رسوخ فرهنگ غلط غربی در جامعه خود هستیم ، نبود فرهنگ رضوی  در تمام ابعاد زندگی ،  بیشتر خود را نمایان می سازد.

این استاد حوزه، به نقش پر رنگ حوزه در ترویج آموزه های ناب اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد : حوزه دربسط  و انتشار  مسائل دینی  و آموزه های ناب اسلامی  از دیربازنقشی بسیار پر اهمیت  داشته و پایگاهی برای ترویج اسلام بوده است.

وی در پایان، به اهمیت ارتقای سطح علمی روحانیون و طلاب اشاره کرده نمود و اظهارداشت : امروزه  روحانیت  بایستی  خودرا از حیث علمی ارتقا دهد و با علوم روز و مخاطبان نسل جدید کاملا آشنا شوند تا با این روش بتوانند گامی موثر در راستای اشاعه و ارتقای سطح معنوی جامعه  داشته باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha