شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لاکانی مدیر حوزه گیلان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گیلان از شرکت ۲۷۰ طلبه جدید الورود این استان در دوره تهذیبی آموزشی اختبار و تثبیت خبر داد.

حجت الاسلام  والمسلمین محمد لاکانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در گیلان گفت: دوره تهذیب، آموزشی اختبار و تثبیت ویژه طلاب جدیدالورود در سال تحصیلی95-94 از 10مرداد سال جاری به مدت یک ماه، در مدارس علمیه استان اجرا می گردد.

مدیر حوزه های علمیه استان گیلان به اهمیت آشنایی دواطلبین با حوزه علمیه و سنجش آنان اشاره کرد  و افزود: این دوره در مقاطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی به منظور آشنایی دوطلبان با دورس، فضای حوزوی و گزینش نهایی متقاضیان در مدارس علیمه استان گیلان، با حضور 270 نفر برگزار می گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: کیفی سازی جذب و پذیرش در حوزه های علمیه از مسائل بسیار مهمی است که در سالیان اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و دوره اختبار و تثبیت از برنامه های مفیدی است که در این راستا برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی افزود: شرکت کنندگان در دوره اختبار و تثبیت بایستی در کلاس هایی که با موضوعات حوزوی و تهذیبی و اخلاقی تشکیل می گردد، شرکت کنند تا کاملا با دورس و فضای حوزه آشنایی پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه گیلان در خاتمه افزود: در راستای کیفی سازی جذب و پذیرش طلاب فرایندی تدوین گردیده که بر اساس آن بعد از قبولی در آزمون ورودی، مصاحبه و تحقیقات  و اختبار و تثبیت، با کسب حد نصاب های لازم مجوز شروع رسمی تحصیل در حوزه های علیمه از اول مهر سال تحصیلی 95-94 به آنان اعطا خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha