جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن کریم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله العظمی بهجت(ره) فومن گفت با درک مفهوم حق که در قرآن نهفته است می توان به راحتی به مقایسه آن با جریان های باطل پرداخت و فتنه را تشخیص داد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در گیلان با اشاره به ضرورت بصیرت افزایی مبلغان در منابر ومحافل ماه مبارک رمضان، گفت: "نظر" و "بصیرت" هر دو از ریشه نگاه هستند، ولی یکی به ظاهر و دیگری به باطن و عمق حقیقت وجودی مسئله توجه دارد و همین باطن نگری کافی است تا فرد در فتنه ها فریفته و منحرف نشود.

وی به آیه "جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا/ (اسراء 81)" اشاره کرد و افزود: فتنه باطلی است که همیشه در لباس حقیقت ظاهر و خودنمایی می کند. گاهی آن قدر معیارهای خود را به حقیقت شبیه می کند که نمی توان به راحتی فرق بین حقیقت و باطل بودن آن را تشخیص داد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله العظمی بهجت(ره) شهرستان فومن در ادامه افزود: بعد از ارتحال پیامبر(ص) اصحاب دچار فتنه بزرگی شدند و نتوانستند از آن سربلند بیرون آیند که هنوز آثار آن قابل مشاهده است.

وی در ادامه گفت: اگر فتنه و التهابی در جامعه وجود نداشته باشد، بصیریت و شاخصه های تشخیص باطل آنچنان جایگاه و اهمیت خود را نشان نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی به اهمیت بالای معیار تشخیص حق از باطل اشاره کرد و گفت: از معیارهای اساسی بصیرت، تمسک جستن به قرآن کریم است؛ زیرا قرآن با ژرف نگری به مسائل ظاهری و باطنی جامعه اشاره دارد.

وی همچنین دعوت به حق و دین الهی را از دیگر شاخص های بصیرت برشمرد و افزود: هر چیزی که در راستای تقویت دین خدا و خدامحور باشد، حق است و هر دعوتی که از این مسیر خارج باشد و در راستای اهداف غیر الهی باشد، باطل است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله العظمی بهجت(ره) شهرستان فومن با اشاره به این که حق معیار روشن و مشخصی دارد، ابراز داشت: با درک مفهوم حق که در قرآن نهفته است می توان به راحتی به مقایسه آن با جریان های باطل پرداخت و فتنه را تشخیص داد.

وی تصریح کرد: اسلام تنها به مسائل کلی و باطنی توجه ندارد، بلکه به جزئی ترین مسائل توجه و آیات و دستورالعمل های زیادی را در موضوعات مختلف دارد، لذا توجه به سبک زندگی اسلامی از ضرورت هاست

مدیر مدرسه علمیه آیت الله العظمی بهجت(ره) شهرستان فومن، در پایان به لزوم ارتقای علمی طلاب اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح علمی، تهذیبی و خدامحوری طلاب و تبلیغ سبک زندگی اسلامی در جامعه از محورهای مهمی است که باعث می شود تا جامعه دچار فتنه نشود و در صورت گرفتار شدن در چنگال فتنه، آن را به راحتی خنثی کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha