جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
لاکانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گیلان با اشاره به همراهی آیت الله امینیان با امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان پناهگاه طلاب و مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد لاکانی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت ارتحال آیت الله امینیان، به ابعاد شخصیتی این عالم ربانی اشاره کرد و اظهارداشت: ایشان از جمله مجاهدانی بود  که عمر پر برکت خود را در راه گسترش اسلام ناب و ترویج آموزه های اهل بیت(ع) سپری کرد.

مدیر حوزه علمیه گیلان افزود: یکی از ابعاد بارز شخصیتی آیت الله امینیان، بعد علمی ایشان بود، به طوری که بسیاری از علما و فضلای استان گیلان از شاگردان ایشان هستند.

وی با اشاره به شاگرد پروری این عالم فقید، تصریح کرد: کرسی درس این استاد بزرگ حوزه همواره یکی از شلوغ ترین دروس حوزه استان بود و ایشان به تربیت شاگردان مکتب اهل بیت(ع) اهتمام فراوانی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی به بعد اجتماعی شخصیت آیت الله امینیان هم اشاره کرد و گفت: ایشان علاوه بر اهتمام به ساخت حوزه، به احداث مراکز عمومی چون بیمارستان و مساجد هم اهتمام داشت و به طورکلی می توان گفت، پناهگاه طلاب و مردم بودند.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان به مبارزات این عالم فقید و همراهی با امام راحل اشاره کرد و افزود: این مجاهد خستگی ناپذیر از همان اوایل دوران انقلاب همراه و یاور امام(ره) بود و در تمام مراحل و عرصه ها حضور داشت، بعد از انقلاب هم در تثبیت نظام و همچنین دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته  و در راه دفاع از اسلام انقلاب، فرزند خود را تقدیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله امینیان در دوران بعد از امام خمینی (ره) هم از یاران نزدیک مقام معظم رهبری بود و همواره در خط ولایت قرار داشت.

18/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha