جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لاکانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گیلان گفت: اگر فرایض دینی همچون امر به معروف و نهی منکر به درستی در جایگاه خود قرار گیرد و اجراء شود، تاثیر شگرفی در تامین سلامت اخلاقی و روانی جامعه بر جای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در گیلان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله لاکانی، امروز در جمع طلاب رشت، با اشاره به ضرورت انس با قرآن، گفت: قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بر پیامبر(ص) نازل شد و این امر نشان دهنده اهمیت ارتقای سطح آگاهی و تهذیب و تهجد برای نیل به تعالی و قرب الهی است.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان، ماه مبارک رمضان را ماه تقرب الی الله دانست و افزود: هدف اساسی قرآن، تعالی بشر است و برای نیل به این مقصد، جز تعلیم و تربیت و ارتقای سطح آگاهی و تهذیبی جامعه، راه دیگری وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روزه داری آثار سازنده فراوانی دارد، تصریح کرد: اگر فرایض دینی همچون امر به معروف و نهی منکر به درستی در جایگاه خود قرار گیرد و اجراء شود، تاثیر شگرفی در تامین سلامت اخلاقی و روانی جامعه بر جای خواهد گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی با بیان این که حوزه علمیه و روحانیت از دیر باز نقش موثر و بی بدیلی در تبلیع و تبیین فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) در جامعه ایفا کرده، ابراز داشت: روحانیت از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار بوده و این امر فرصت خوبی است تا در مناسبت های مختلف، در زمینه تبیین و اشاعه فرهنگ اسلام ناب گام های موثری برداشته شود.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان در خاتمه به اهمیت سبک زندگی اشاره و خاطر نشان کرد: ترویج و اشاعه سیره اهل بیت(ع) روشی بسیار موثر در راستای تبیین زندگی صحیح در جامعه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha