جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبک زندگی

باید از فرصت های مناسبی چون ماه مبارک رمضان نهایت بهره را برد و با ایجاد ارتباط بیشتر با مردم به ترویج سبک زندگی صحیح اسلامی در مقابل فرهنگ غلط وارداتی غرب بپردازیم.

حجت الاسلام ناصر صالحی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان مرزی بندر آستارا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در رشت،  با تاکید بر نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: سبک زندگی اسلامی روشی از زندگی است که اتکای آن به سوی خداوند است و انسانها برای نیل به سعادت باید از آن بهره ببرند و این روش آنقدر والاست که شخصی چون پیامبر از این روش در زندگی خود استفاده نموده است.

وی افزود: از مهترین شاخص های این سبک زندگی می توان به توحید باوری و اعتقاد به معاد، پایبندی به آموزه های دین مبین اسلام اشاره نمود.

حجت الاسلام صالحی، گفت: روحانیون لازم است ابتدا خود را با این سبک از زندگی آشنا کنند و با فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) عجین شوند و آنگاه با توجه به اعتمادی که مردم نسبت به روحانیت دارند این سبک زندگی را به عنوان نمونه عالی و به مردم معرفی  و در جامعه نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه مردم در ماه مبارک رمضان آمادگی بیشتری نسبت به درک قرآن و استقبال بیشتری برای حضور در مساجد دارند، ضروری است که تبلیغ دین و معارف در این ماه جدی گرفته شود، بیان داشت: دنیای امروز دنیای ارتباطات و تبلیغات است و قدرت های بزرگ با کمک تبلیغات کالای با کیفیت پایین را در بیشترین تعداد و تولید به فروش می رسانند و بالاتر از آن نیازهای کاذب درجه چندم را برای مردم جهان به عنوان نیازهای اصلی و درجه اول القا می کنند، لذا این مطلب به خوبی جایگاه تبلیغ را می رساند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان مرزی بندر آستارا، گفت: روحانیون باید با اهتمام به  سبک زندگی قرآنی و دینی با ظرافت و دقت لازم به  تبلیغ علوم دینی بپردازند تا  مردم نمونه های عینی این زندگی سالم و با نشاط و آرام را ببیند و لمس نمایند و قطعا از این سبک زندگی تبعیت خواهند نمود.

وی تاکیدکرد: باید از فرصت های مناسبی چون ماه مبارک رمضان نهایت بهره را برد و با ایجاد ارتباط بیشتر با مردم به ترویج سبک زندگی صحیح اسلامی  در مقابل فرهنگ غلط وارداتی غرب  بپردازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha