شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 355859
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
سبک زندگی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان با تاکید بر اهمیت سبک زندگی اسلامی در جامعه، بر لزوم ترویج این مهم توسط طلاب خواهر تاکید کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به نقش حوزه های علمیه خواهران در جامعه و همچنین ترویج سبک زندگی دینی اظهار داشت: مادرانی که به دروس مذهبی بپردازند فرزندانشان جسم و روحیه سالم تری دارند، پس تنها بحث اجتهاد در حوزه های علمیه مطرح نیست.

فاطمه طائبي، ادامه داد: اصلی ترین موضوعی که ما در حوزه های علمیه فرا می گیریم بحث تفسیر قرآن است که در طول زندگی از این کتاب مقدس و با ارزش استفاده می کنیم.

مدرس حوزه علمیه خواهران اصفهان با تاکید بر احاديث و مفاهيم اخلاقي درابتداي تدريس هر درس براي طلبه هاي خواهر، تاکید کرد: حضور  بانوان در حوزه های علمیه سبب ارتقا سطح كيفي اخلاقي  جامعه مي شود كه اين امر از اهمیت والایی برخوردار است.

وی با بيان اينكه ما در حوزه های علمیه نه تنها درس زندگی بلکه در زمینه چگونگی برخورد با همسران و فرزندانمان آموزش می بینیم، افزود: تاكيد مدرسين حوزه علميه خواهران به طلبه ها براين است كه نخستين حلقه اي كه بايد تبليغ از آنجا شروع شود درون خانواده هاي خود بوده و سپس به سمت حلقه هاي بزرگتر چون فاميل و جامعه درامر تبليغ ورود پيدا كنيم.

طائبي، اضافه کرد: لازم نیست تذکرات ما در خانواده به صورت لسانی باشد بلکه با ما با طرز برخورد و رفتارمان می توانیم تبلیغ خوبی انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به استعدادهای موجود در استان بانوان می توانند در سطوح بالاتری در حوزه های علمیه تحصیل کنند.

مدرس حوزه علمیه خواهران اصفهان تصریح کرد: بانوان حتی اگر می توانند به صورت غیرحضوری در حوزه های علمیه شرکت کنند زیرا حضور در این اماکن سبب آرامش بخش روح و روان می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha