سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسالم لاکانی - مدیر حوزه گیلان

مدیر حوزه علمیه گیلان با تاکید براینکه تبلیغ نباید منحصر به مساجد و منابر باشد گفت: امروز مبلغان باید از امکانات نوین روز در راستای امر تبلیغ بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، مدیر حوزه گیلان، امروز طی مراسمی در جمع معاونان تبلیغ استان گیلان  با باین اینکه، معاونان تبلیغ استان با دستان خالی کارهای بزرگی در راستای اشاعه و ترویج آموزه های ناب اسلامی انجام می دهند، اظهارداشت: خدمتگزاری به مبلغان دینی بالاترین خدمت است زیرا رسالتشان همان رسالت پیامبر اسلام است .

حجت الاسلام و المسلمین لاکانی، خاطرنشان ساخت: در اوایل شکل گیری طرح هجرت سختی های زیادی در مسیر وجود داشت که خوشبختانه با همت بلند مبلغان مسائل و معضلات مرتفع شد و در حال حاضر مبلغان استان در کشور از جایگاه ویژه ای به علت خدمات ارزشمند برخوردار هستند.

وی ادامه داد: امروز بحث تبلیغ مانند گذشته نیست بلکه بسیار فراگیر و گسترده شده  لذا نباید تنها به  منابر و  اکتفا شود، بلکه بایستی برای آحاد جامعه برنامه هایی به اجرا بگذاریم تا مردم با آموزه های اسلامی انس و الفت گیرند و در این زمینه باید از امکانات نوین روز بهره ببریم.

این استاد حوزه، تصریح کرد : از طرفی مبلغان باید مطابق با نیاز منطقه به فعالیت  بپردازند ، در غیر اینصورت نه تنها  تبلیغ موثر نیست بلکه بسیار آسیب زا خواهد بود.

وی با تاکید براینکه تبلیغ نباید منحصر به مساجد و منابر باشد، یادآور شد: دانش آموزان و جوانان جامعه ما فقط به تعلیم درسی و رشد علمی نیاز ندارند، بلکه به تعالیم معرفتی و روحی نیز نیازمند هستند لذا روحانیون باید در این زمینه نیز اقدام نمایند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha