جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 389376
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
ولادت حضرت معصومه(س)

حوزه/ معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از برگزاری بیش از ۴۸۲ برنامه در دهه کرامت، از سوی حرم مطهر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جهانگیر زاده، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب که بیش از 482 برنامه در دهه کرامت از سوی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور نمایندگان آستان قدس رضوی و حضرت احمد بن موسی(ع)  و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، مقرر گردید تا تمام تلاش ها برای اجرای مناسب برنامه ها در دهه کرامت به کار گرفته شود.

وی بیان داشت: تمام نیروها و خادمان حرم برای اجرای مناسب این برنامه ها بسیج شده و روزانه 1 هزار و 750 نفر از خدام، کار تکریم از زائرین را انجام خواهند داد.

جهانگیر زاده عنوان کرد: فضا سازی شهری در مبادی ورودی شهر، بستر رودخانه و سطح رودخانه با نگاه به معماری حرم، رایزنی و ارتباط با شهرداری و شوراهای اسلامی شهرهای کشور برای نامگذاری مجموعه ها به نام حضرت فاطمه معصومه(س) در افتتاح و نام گذاری پروژه های عمرانی، استقبال مردمی از کاروان خادمان امام رضا(ع) و آستان حضرت احمد بن موسی(ع، برگزاری آئیین معنوی خطبه خوانی در ساعت ۷:۳۰ صبح روز میلاد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، افتتاحیه جشن های مردمی در دهه کرامت، افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در روز میلاد و ... از جمله برنامه ها می باشد.
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: مراسم نقاره زنی یکی از آئیین های کهن و قدیمی آستان قدس است که بعد از ۶ ماه تعطیلی به اجرا گذاشته خواهد شد.

 وی بیان داشت: برنامه های کاروان سفیر کریمه(س)، در سطوح ملی و بین المللی، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده های شهداء و جانبازان و ایثارگران، غبار رویی امام زادگان، حضور در مناطق محروم، اهدای بسته های حمایتی به نیازمندان، دیدار با ائمه جمعه استان، برپایی جشن های مردمی، دیدار با نخبگان، عیادت از بیماران، حضور کاروان سفیران کریمه در استان های تهران، مازندران و ...، اعزام نمایندگان آستان مقدس به آستان حضرت شاهچراغ، حضور کاروان سفیر کریمه در کشورهای هلند، امریکا، کانادا، پاکستان، گلباران هوایی روز میلاد، اجرای طرح معنوی زیارت اولی ها در روز میلاد، برگزاری روزانه آئیین خطبه خوانی خادمان در دهه کرامت و تکریم از زائرین به زبان خود آن زائر از جمله برنامه های این ایام خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha