دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مهد قرآن

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مدارس علمیه شیراز از تربیت 20 حافظ نونهال و تشکیل 7 مهد قرآن در منطقه روستایی شرق شیراز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از شیراز، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مدارس علمیه شیراز، جذب نونهالان ، نوجوانان و جوانان به مساجد را از اولویت های مبلغین طرح هجرت و ائمه جماعت روستاها خواند و به تشریح عملکرد مبلغین طرح هجرت در دهستان کفترک  در شرق شهرستان شیراز پرداخت .

 حجت الاسلام مهدی آدینه اظهار داشت: مهد های قرآن برای تربیت فرزندان قرآنی در 7  روستای دهستان کفترک شیراز تاسیس شده است  و مربیان قرآنی در این مهدها با جدیدترین متدهای آموزشی نونهالان این روستاها را با قرآن و آموزه های قرآنی آشنا می کنند.

 نماینده مکتب القران ثارالله درشرق شیراز، اضافه کرد: مهد های قرآنی در روستاهای شرق شیراز در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور به سهم خود تا کنون موفق به تربیت 20 حافظ یک جزء قرآن کریم از میان نو نهال با کمک موسسه قرآنی ثارالله شیراز در این منطقه شده اند و تلاش برای تربیت و آموزش حافظان بیشتر در این منطقه ادامه دارد.

وی، همچنین با اشاره به نقش مادران در مدیریت خانواده و تربیت فرزندان صالح گفت:  در راستای تابش انوار الهی در کانون خانواده ها ، هیئت های قرآنی ویژه خواهران در کلیه روستاهای دهستان کفترک شیراز تشکیل  شده است و مادران به عنوان مدیر خانواده و تربیت کننده فرزندان  با شرکت در کلاس های روخوانی ، روان خوانی و مفاهیم قرآن کریم ضمن آشنایی با کلام خدا با آموزه های قرآنی و دینی به ویژه در مسائل مربوط به خانواده آشنا می شوند.

 معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مدارس علمیه شیراز، در ادامه به اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت : در کلیه مساجد روستاهای شرق شیراز هسته های امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

وی  اضافه کرد : برگزاری کلاس های مذهبی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی در مساجد به ویژه کانون های فرهنگی مساجد و نیز برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی و یژه نوجوانان و خواهران شرکت کننده در کلاس های و برنامه های مساجد را از دیگر راه کارهای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد ذکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha