دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
روحانیون و دانش آموزان

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح قرآنی "دارالثقلین" در مناطق تبلیغی روحانیون طرح هجرت خبر داد.

حجت الاسلام ذاکر قاسم زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، با بیان این که در حال حاضر 160 روحانی طرح هجرت به تبلیغ معارف دینی در سراسر استان مشغول هستند، گفت: در ماه رمضان نیز مبلغین طرح هجرت به این امر مداومت دارند.

وی، ماه رمضان را ماه نزول قرآن و ماه تبلیغ معارف اسلام ناب عنوان کرد و گفت: باید در حد توان در خدمت کتاب الهی باشیم و مردم را به انس و الفت با معارف قرآنی تشویق و ترغیب نمائیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: در ماه رمضان مبلغین و مروجین دین مبین اسلام با سخنرانی در مورد این ماه شریف، بیان احکام و تبیین معارف اسلامی از فرصت ویژه این ماه مبارک ماه بهره می برند.

حجت الاسلام قاسم زاده خاطرنشان کرد:  مبلغین طرح هجرت در قالب طرح «دارالثقلین» به برگزاری کلاس های قرآنی در رده های مختلف سنی از کودکان تا بزرگسال می پردازند.

وی افزود: معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه این طرح را برنامه ریزی و ابلاغ نموده و در حال حاضر نیز بر اساس آیین نامه، این طرح در مناطق تحت پوشش مبلغین طرح هجرت، با همت مردم و مبلغان در حال اجرا است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: کلاس های قرآنی با موضوعات روخوانی، روان خوانی، تجوید، تفسیر، بیان مفاهیم، حفظ و دیگر موضوعات در مساجد برگزار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه ها با حمایت مردم و خیرین در مساجد، بعد از تشکیل هیئت امناء و نظارت روحانی و جذب مربیان قرآنی اجرا می گردد.

حجت الاسلام قاسم زاده در خاتمه افزود: از دیگر اقدامات در راستای تبلیغ معارف دینی برگزاری مسابقات قرآنی می باشد، از نفرات برتر با هدایایی که با کمک خود مردم تهیه شده اند تقدیر به عمل می آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha