جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: همیشه فشارهایی انجام می شود، این که در هشت سال، هفت نفر عوض شدند به خاطر این بوده است که اخبار را جوری منتشر کنند که آنها خوششان بیاید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید امروز در دیدار محمد خدادی، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، اظهارداشتند: شرط اول در خبرگزاری رعایت اصل صداقت و امانت و رعایت مسایل اخلاقی است.

ایشان افزودند: خبرهای تولیدی، نباید باعث تشدید تنش و فاصله ها بین افراد شود؛ اخباری که ویژه مسلمانان و شیعیان و... است را باید به دنیا برسانید.

برای خوش آمد کسی خبر نزنید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: برخی خبرها، ناخوشایند است و برخی مایل هستند آن را دست کاری کنند و برخی دیگر مخالف نشر آن هستند؛ افراد منافعشان را در خبر می بینند؛ ولی خبر کارش اطلاع رسانی است و نباید صرفا به خوش آمد و بدآمد کسی، این کار رخ دهد.

این مرجع تقلید بیان داشتند: همیشه فشارهایی انجام می شود، این که در هشت سال، هفت نفر عوض شدند به خاطر این بوده است که اخبار را جوری منتشر کنند که آنها خوششان بیاید.

ایشان خاطرنشان کردند: ولی دو مشکل در این زمینه وجود دارد، بودجه دست هر کسی هست، او اهرم فشار دارد و می تواند دیگران را تحت فشار قراردهد. کما اینکه در رسانه ملی هم این معنی را می بینیم برخی از دولت ها به خاطر اخباری که در آنجا منتشر می شود، جلوی بودجه را می گیرند.  باید از روز اول کسانی که بودجه را تصویب می کنند یک مرکز بی طرفی باشد که همه متکی به آن باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: دوم اینکه تامین مسئولان این دستگاه هاست که اگر بتوانند مسئولان را مطابق میلیشان عوض کنند؛ این اتفاق رخ می دهد. اگر این مشکل حل شود و واقعیت را بگویند بسیار خوب است. اگر ما خبر درست نداشته باشیم، موضع درستی هم نداریم؛ اگر خبر صحیح بدهند موضع گیری ما عوض می شود.

در برابر رسانه های قلدر بایستید

ایشان خاطرنشان کردند: رسانه ها در غرب اسرائیل را به شکلی توجیه کرده اند که کسی باورش نمی شود که اسراییل این همه جنایات می کند. کشورهای اسلامی و کشورهای مستقل بی طرف همه باید دست به دست هم دهیم و در مقابل رسانه های قلدر اخبار خوب را  به دنیا برسانیم.

دنیا در برابر جنایت آل سعود خاموش است

این مرجع تقلید گفتند: در یمن یک دولتی بدون هیچ مجوز جهانی؛ یک ملت را می کوبد و منابع حیاتی آن را از بین می برد و دنیا هم خاموش است این شیطنت خبرگزاری هاست، اینها این مساله را توجیه می کنند که این کار، غیر انسانی است.

زشترین سخن آمریکا

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: در 20سال اخیر اوضاع دنیا بسیار عوض شده است و بی حساب به دیگران حمله می کنند، آمریکا پشت سر هم می گوید که گزینه نظامی روی میز است که این زشت ترین سخن است؛ ولی گویی که این حرف یک حرف مشروعی است.

ایشان تصریح کردند: یک خبر را با ادبیات مختلف می توان عرضه کرد و بدون اینکه تحریفی رخ دهد. این ادبیات گاهی آثار بسیار مثبی دارد و باید در انتخاب ادبیات خبررسانی دقت بسیاری انجام دهیم و افرادی باشند که در این زمینه تخصص داشته باشند مطالب را بدون تحریف برسانند.

مفتیان سعودی مسابقه گذاشته اند

این مرجع تقلید با اشاره به فتوای تکفیر مفتیان وهابی علیه مردم یمن گفتند: امروز مفتیان سعودی در تکفیر مسلمانان یمن مسابقه گذاشته اند  از آل شیخ تا مفتیان بعدی همه در حال تکفیر یمنی ها هستند در حالی که چند روز قبل یک کنگره عظیم در سعودی ضد تکفیر گذاشته شد؛ زیرا آنها وابسته به این تشکیلات هستند؛ بر خلاف مراجع شیعه که استقلال دارند اما متاسفانه مفتیان سعودی، بسیار وابسته به حکومت هستند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha