دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

سردار یزدانی گفت: از حوزه های علمیه درخواست می کنیم در تربیت اخلاقی و پرورش منش پهلوانی در میان ورزشکاران، ما را یاری کنند.

 سردار سرتیپ پاسدار کاظم یزدانی رئیس سازمان بسیج ورزش کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه در تهران با اشاره به نقش تاثیر گذار حوزویان در تربیت و پرورش اخلاق جوانان ورزشکار در جامعه ، اظهار داشت: بارها اعلام کرده ایم که آماده امضای هرتفاهم نامه ای برای بهره گیری ازعلما و کارشناسان حوزه های علمیه در جهت تربیت فرهنگی و اخلاقی ورزشکاران مان هستیم و از این امراستقبال می کنیم.

وی ادامه داد: مسئله اخلاق در ورزش و جاری ساختن منش و مرام پهلوانی بین ورزشکاران به کارشناسان دینی و مذهبی بازمی گردد که همان علما و روحانیون حوزه ها هستند. اگرفرمایشات امام راحل(ره) در رابطه با اهمیت ورزش را مرور کنیم به خوبی اهمیت تصمیم گیری های جدی درجهت ارتقای اخلاق و معنویت در بین نسل جوان بویژه ورزشکاران را درک می کنیم لذا کمک حوزه های علمیه در پیاده سازی این هدف آرمانی می تواند بسیار موثر و سازنده باشد.

سردار یزدانی با اشاره به جمله گهر بارمقام معظم رهبری که فرمودند اگرازمن بپرسید ازجوانان چه می خواهید دریک جمله کوتاه خواهم گفت: «تحصیل ، تهذیب و ورزش» گفت: ولی امر مسلمین برای یک جوان سه مولفه را مشخص کرده اند که سه راهبرد اساسی و استراژیک برای مسئولان تربیتی کشورمی تواند باشد.

وی افزود: اگر یک جوان در بعد ورزش همگانی یا تخصصی فعالیت کند ، دربعد تحصیل هم از طرف خانواده ومتولیان امرحمایت شود و در بعد تهذیب نیزکه مربوط به امورتربیتی ،اخلاقی ، فرهنگی و معنوی است مورد اهتمام و آموزش علمای حوزوی و روحانیون کارشناس قرارگیرد، قطعا خروجی او در آینده یک ورزشکار با سواد و با معرفت خواهد شد که اکنون دردنیا کمیاب است.

سردار یزدانی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد یقینا در صحنه عمل خواهیم دید که دریک مقطع زمانی 8 ساله در بخش فرهنگی وتربیتی،خواسته ها و انتظاراتی راکه  مقام معظم رهبری  داشته اند تحقق یافته و نونهال و نوجوانی که با این روش درست و در این سه محور تربیت شود مطمئنا جوانی خواهد شد که برای جامعه ما و حتی جامعه جهانی الگوست.

رئیس سازمان بسیج ورزش کشوردرپایان با درخواست ازحوزه ها برای ورود مستقیم در تربیت اخلاقی ورزشکاران گفت: ما دربخش تخصصی تکالیف خود را انجام می دهیم و اگرطلاب و اساتید حوزه های علمیه که عمدتا خودشان ورزشکارند و با اصول ورزشی آشنا هستند هم درتربیت اخلاقی جوانان به کمک ما بیایند به طوریقین به اهداف والا و آرمانی و تحقق منویات رهبرعالیقدرمان خواهیم رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha