دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت‌‌الاسلام میرباقری

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با انتقاد از قراردادهای میلیاردی ورزشکاران گفت: این اقدام خیانت به کشوراست چون موجب تحقیر اقشار تحصیل کرده وکاهش اخلاق‌مداری در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری در سومین همایش فاطمی خدمتگذاران موسسه خیریه امدادگران عاشورا، با اشاره به مقام حضرت ابراهیم‌(ع) اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) هیچگاه از یاد خداوند غافل نشد و همیشه به درگاه ذات باری‌تعالی درخواست‌های خود را مطرح می‌‌کرد.

وی با بیان این‌که انسان همواره مضطر و فقیر است تصریح کرد: اگر محبت غیر خدا در دل انسان شکل بگیرد، زمینه‌ساز شرک می‌شود، اما اگر انسان محبت خدا را در دل داشته باشد سعادتمند می‌شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی یکی از راه‌های رسیدن به حضرت حق را یادآوری نعمت‌های خداوند دانست و ابراز داشت: حضرت ابراهیم(ع) حاجت همه افراد از مومن و غیر مومن را برآورده می‌کرد و این ویژگی دیگری بود که موجب شد حضرت ابراهیم(ع) به مقام امامت دست یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به روایتی از ائمه‌(ع)، مبنی بر این‌که دست‌هایی که به سمت ما دراز می‌شود تصادفی نیست گفت: خداوند می‌خواهد انسان مجرای رحمت باشد و دست‌هایی که به سوی ما می‌آید از سوی خداوند است.

وی با بیان این‌که کسانی که به ارائه خدمات خیر می‌پردازند ممکن است گاهی از ضرورت‌های زندگی‌ شخصی خود نیز غافل شوند ابراز داشت: گذشتن از تعلقات مادی موجب می‌شود ارتباط خدایی در انسان شکل بگیرد.

 رییس فرهنگستان علوم اسلامی بیان داشت: وقتی انسان به ارائه خدمات می‌پردازد مسیر رحمت خداوند گشایش می‌یابد.

واسطه فیض‌های الهی باشیم

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری با بیان این‌که دارایی افراد متعلق به خداوند است، اما به طور موقت در اختیار آنها قرار دارد ابراز داشت: بعد از  گذشت سالیان متمادی از عمر متوجه می‌شویم هیچ چیزی برای خود نداریم و مهم این است که واسطه فیض‌های الهی باشیم تا رحمت خداوند از طریق ما به دیگران برسد.

وی با اشاره به این‌که باید دست‌هایی که به سمت انسان می‌آید را کریمانه پاسخ دهیم گفت: اگر انسان به این درخواست‌ها پاسخ ندهد ضرر می‌کند، چرا که واسطه فیض رحمت خداوند را از دست داده است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر پرهیز از سستی و خستگی در ارائه خدمات به نیازمندان ابراز داشت: با نیازمندان باید برخورد کریمانه داشت و دست آنها را نباید خالی گذاشت.

وی به کرامت‌محوری در ارائه خدمات تاکید کرد و ابراز داشت: نباید خدمات،تحقیرانه باشد؛ آبروی انسان‌ها در نزد خداوند محفوظ است و این عزت نباید لگد مال شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی بر لزوم ارائه خدمات متواضعانه به افراد تاکید کرد و افزود: یکی از بزرگان دین علاوه بر خدمت کریمانه به مردم دست آنها را نیز می‌بوسید.

تا رسیدن به جامعه ایمانی فاصله داریم

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری با اشاره به پیشرفت‌های علمی خدماتی و اخلاقی در برخی عرص ها  از جمله پزشکی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در جامعه اخلاق  رشد پیدا کرده است و خدامحوری نیز وجود دارد، اما هنوز تا رسیدن به جامعه ایمانی فاصله وجود دارد و برخی آسیب‌ها باید از درون برطرف شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی در ادامه با اشاره به گرانی هزینه‌های درمان در کشور اظهار داشت:‌باید راه‌های معقولی برای کاهش هزینه‌های درمان مردم پیش‌بینی شود، چرا که برطرف کردن نیازهای مردم یکی از مهمترین وظایف نظام است.

وی با انتقاد از این‌که گاهی طبابت با تجارت هم‌مسیر می‌شود ابراز داشت: البته خداوند را شاکر هستیم که پزشکان کشور ما منصف و با ایمان هستند، اما باید با تخلفاتی که توسط برخی پزشکان مشاهده می‌شود برخورد صورت گیرد تا اقلیت‌ها اکثریت یک مجموعه را زیر سوال نبرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری با انتقاد شدید از این‌که با برخی ورزشکاران قراداد‌های میلیاردی وضع می شود گفت: این اقدام خیانت به کشور است که یک ورزشکار در طی یک سال حقوق میلیاردی می‌گیرد.

این استاد حوزه ادامه داد: این مسئله موجب تحقیر اقشار تحصیل کرده در کشور می‌شود و آنها نیز به همین دلیل حاضر نمی‌شوند به ارائه خدمات ارزان و مناسب بپردازند و تحقق این مسئله موجب کاهش اخلاق‌مداری در کشور می گردد.

وی همچنین بر گسترش اخلاق پزشکی و فرهنگ طبابت در کشور تاکید کرد و گفت: باید در مسیر ارزان شدن هزینه‌های درمانی مردم اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی در پایان بر لزوم تولید علم پزشکی تاکید کرد و ابراز داشت: علم پزشکی باید به سمت اسلامی شدن برود و موجب معنویت‌گرایی پزشکی در دنیا به عنوان یک الگوی دینی ارائه شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha