دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کلاس بانوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) شهرستان دورود استان لرستان از تحصیل ۲۰۳ طلبه سطح ۲و ۳ در این مدرسه و راه اندازی مهد کودک ویژه فرزندان بانوان طلبه خبر داد.

خانم فرحناز لیریایی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد با اعلام این خبر گفت:مدرسه علمیه سطح ۲حضرت زهرا(س) دورود سال ۱۳۸۹ با مساحت هزار متر مربع، به همت حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد الهی نژاد تاسیس شد.

وی با اشاره به این که علاوه بر ساختمان سطح ۲ مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود، سال گذشته نیز با پیگیری ها و همت مسئولان مدرسه، در رشته تخصصی فقه و اصول ۲۳طلبه پذیرش شد، افزود: مدرسه سطح ۳ حضرت زهرا(س) نیز در ساختمانی مجزا با مساحت ۱۳۰۰ متر مربع به خواهران طلبه رشته تخصصی فقه و اصول را آموزش می دهد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت (س) دورود خاطرنشان کرد: هم اکنون قریب به ۱۹ استاد و ۱۱نفر کادر اجرایی به خواهران طلبه خدمت رسانی می نمایند.

وی با اشاره به این که کتابخانه این مدرسه با ۴هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در زمینه های فقهی، حوزوی و پژوهشی در اختیار طلاب علاقمند به مطالعه است، خاطر نشان کرد: کتابخانه مدرسه از مجهزترین کتابخانه های مدارس علمیه استان است و در آن نرم افزارهای ویژه برای تحقیق و پژوهش طلاب وجود دارد.

لیریایی با اشاره به اینکه در ساختمان مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) مربی مهد کودک از فرزندان خواهران طلبه نگهداری می کند، بیان داشت: خواهران طلبه با آرامش خاطر می توانند ضمن سرکشی به فرزندان خود، به تحصیل علوم حوزوی نیز بپردازند.

وی با اشاره در ادامه به نقش موثر تبلیغ خواهران طلبه در پیشگیری از آسیب های تهدید کننده بنیان خانواده، گفت: مبلغان با امر به معروف و نهی از منکر و بیان محورهای تبلیغی تلاش خواهند کرد تا روابط افراد خانواده را ترمیم و در جهت بصیرت آنها گام بردارند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود با بیان این که در حال حاضر ۴۳خواهر طلبه این مدرسه در کانون های فرهنگی هنری مساجد و مدارس دانش آموزی به تبلیغ و تبیین آموزه های دین مبین اسلام مشغول هستند، تصریح کرد:علاوه بر این شمار زیادی از طلاب این مدرسه با برگزاری جلسات و محافل قرآن، بانوان را با آموزه های قرآنی آشنا می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha