یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام لطفی نیاسر/ مدیرکل صدا و سیمای قم

حوزه/ رئیس صدا و سیمای قم با اشاره به اینکه مسئله مهم در رسانه، بُعد حق گویی است، گفت: خبرنگاری که در جامعه اسلامی زندگی می کند، اساسا نمی تواند بر اساس آموزه و مفاهیم غربی فعالیت کرده و بر اساس آن حرکت نماید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد لطفی نیاسری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه رسالت خبرنگار در جهان درست دیدن و درست منتشر کردن است، گفت: اما جای این انتقاد هست که بسیاری از خبرنگاران که در رسانه ها در حال فعالیت هستند، درست نمی بینند.

رئیس صدا و سیمای استان قم گفت: آموزش هایی که در مجموعه دانشگاهی داده می شود، بر مبنای مفاهیم بوده و با مفاهیم  اصلی دینی و اسلامی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی نیاسری عنوان کرد: باید برای آموزش خبرنگارانی که در حوزه دین فعالیت می کنند، فکری شود.

رئیس صدا و سیمای قم با اشاره به اینکه مسئله دوم در رسانه، بُعد حق گویی است، افزود: خبرنگاری که در جامعه اسلامی زندگی می کند، اساسا نمی تواند بر اساس آموزه و مفاهیم غربی فعالیت کرده و بر اساس آن حرکت نماید.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی نیاسری ابراز داشت: خبرنگار مکتبی و اسلامی نمی تواند با هر چیزی مردم را جذب کرده و خود را بر اساس مفاهیم غربی مطابقت دهد و از نظر اخلاقی هم بین این دو نظریه تفاوت هست.

وی اظهار داشت: خبرنگاری که در جامعه اسلامی زندگی کرده و با مفاهیم دینی سر و کار دارد، هر مطلبی را؛ اگرچه حق باشد، نمی تواند  بیان کند؛ چون شاید بیان و نقل آن موضوع مصلحت نباشد؛ ولی در آموزه های غرب آمده که دانستن، حق مردم است و هر چیزی را باید سریع منتشر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha