جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم گرامیداشت روز خبر­نگار

حوزه /نقد و انتقاد از وظایف خبرنگار است و جامعه ای که نقد در آن نباشد پویایی ندارد،اما باید منصفانه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی پیش از ظهرامروز در مراسم گرامیداشت روز خبر­نگار که با حضور اصحاب رسانه، مدیران و مسئولین خبرگزاری ها، نشریات و با حضور استاندار قم  در سالن شهید­ آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  قم برگزارشد به   شهادت شهید صارمی  در مزار شریف  اشاره کردو بیان داشت:در حال حاضر این همه جنایت که در جهان ایجاد می شود به دلیل اجتهاد غلطی  که از حدیث پیامبر(ص) است.

وی گفت: اگر امروز نامی از  مکتب اهل بیت(ع)  و اسلام ناب وجود دارد،  به خاطر خبرنگارانی است که این نوع پیام های ناب را به جامعه انتقال می دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: باید طوری برنامه ریزی کرد که از هر لحاظ از زحمات و خدمات شایسته خبرنگاران تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه نقد و انتقاد  ، کار خبرنگار است و جامعه ای که نقد در آن نباشد پویایی ندارد گفت: اما این نقد باید منصفانه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  دانشی گفت: حرکت بر مسیر دانایی و بصیرت موضوعی است که وزارت ارشاد به دنبال آن است و باید هم این گونه باشد تا فعالیت ها روند قانونی خود را دنبال کند. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: کسی که این اداره را نقد منصفانه کند مورد تقدیر هم قرار خواهد گرفت، ولی انصاف این است در کنار نقد، خدمات شایسته که در مسائل مختلف به این شهر از سوی دستگاه ها صورت می گیرد، هم اطلاع رسانی شود.

وی افزود: تشکیل انجمن مفاخر استان و پروژه های عمرانی و خدمات دیگر نیز شایسته است از سوی خبرنگاران به جامعه اطلاع رسانی شود. 

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با بیان اینکه خدمت گزاران به جامعه، نباید مظلوم واقع شوند گفت: تا کنون در قم حدود 150خبر نگار بیمه شدند، ولی برخی  مشکل نقدینگی وجود دارد که این مسئله باید زودتر رفع شود.

مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان قم بیان داشت: این اداره کل آماده هر نوع خدمت رسانی به خبرنگاران واصحاب رسانه دراستان است ولی باید برای شروع  هر نوع فعالیتی مجوز آن هم نیز از قبل از سوی این اداره کل صادر شود.

وی در ادامه به تشکیل خانه مطبوعات قم اشاره کرد و  افزود: با توجه به این که دوره فعالیت اخیر خانه مطبوعات منقضی شده، اما سعی بر این است که  تا اول مهر شاهد برگزاری انتخابات و  افتتاح دور جدید باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین  دانشی با بیان اینکه حدود 6 میلیارد ریال به عنوان یارانه به مطبوعات اختصاص داده شده و قرار است این رقم افزایش پیدا کند گفت: 170 نشریه و دو فصل نامه در سطح قم به همراه 264 رسانه در استان قم فعال اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha