جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، صداقت رسانه ای و تعهد ایمانی را از جمله بایسته های خبرنگاری در جامعه اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار اظهار داشت: در اهمیت و حساسیت نقش و وظایف خبرنگاران در جامعه شکی نیست چه آن که این قشر همواره جزو جریان سازان اصلی کشور بوده و هستند.

وی با اشاره به این که هر خبرنگاری وظیفه دارد که با مردم شفاف بوده و اطلاع رسانی درستی داشته باشد، افزود: در بسیاری از مواقع تامین امنیت فکری و ذهنی جامعه، ارتباط مستقیمی با نوع فعالیت خبرنگاران دارد به این خاطر که این خبرنگاران هستند که به مردم و مخاطبان خود ضریب اهمیت مسایل را نشان می دهند و اذهان را متوجه امور می کنند.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که در جامعه اسلامی، خبرنگاران باید ضمن صداقت و تعهد ایمانی ، به حفظ و تقویت مصالح کشور نیز توجه جدی داشته باشند، گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه ای در این خصوص باید به سیره امام و رهبری تاسی کنند که همواره این بزرگان می کوشیدند که فهم و آگاهی مردم را ارتقا بخشند.

وی با اشاره به این که خبرنگاران در سنگر بسیار مهمی قرار دارند و باید به درستی به رسالت خطیر خود عمل کنند، افزود: به ویژه در سال پیش رو که ما انتخابات ریاست جمهوری را داریم باید کاری کرد که مردم در فضایی امن و توام با آرامش بهترین عملکرد را داشته و با حضور حداکثری خود ، توطئه های دشمن و رسانه های آن را خنثی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha