جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان شاهرود

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود از اعزام ۲۱۴ طلبه به مناسبت محرم سال جاری درسطح شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۶۲ طلبه بومی و ۵۲ نفر اعزامی از دفتر تبلیغات قم هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از سمنان، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان، امروز در جلسه هماهنگی آئین سنتی نخل گردانی شاهرود که  به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به افزایش آمار اعزام مبلغ نسبت به سال قبل، بیان داشت: در سال گذشته ۱۹۷ مبلغ طی ایام ماه محرم در شاهرود اعزام شدند و این در حالی است که در سال جاری این میزان با رشدی ۱۰درصدی روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه از میان مبلغان اعزامی۳۷مبلغ، از خواهران طلبه هستند، افزود: امیدواریم اعزام مبلغان متعهد و متخصص در امور دینی بتواند موجبات نشر معارف دین مبین اسلام را در ماه محرم الحرام، ماهی که از آن به مثابه بهترین فرصت در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) یاد می‌کنند، فراهم آورد.

امام جمعه موقت شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: هشت مدرسه علمیه فعال در سطح شهرستان وجود دارد که رسالت تربیت قریب به چهارصد طلبه برادر و ۵۰۰ طلبه خواهر را در رشته های تحصیلی علوم دینی بر عهده دارند و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حسب وظیفه ذاتی خود در ایام و مناسبت های مذهبی اقدام به اعزام برخی از طلاب علوم دینی به مساجد، تکایا و مراکز فرهنگی می‌کند.

حجت الاسلام عبداللهیان با مهم و حساس خواندن موضوع تبلیغ بر لزوم ارتقاء سطح کمی و کیفی مبلغان و آگاهی از مسائل روز، بیان داشت: در این راستا همایش طلایه داران تبلیغ در ابتدای هفته جاری با حضور مبلغان شهرستان با حضور وزیر اطلاعات و با هدف تغذیه فکری مبلغان به همت اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha