یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی-مسئول سازمان بسیج طلاب

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: برای زائران عتبات عالیات، مکه و مدینه در هر کاروان یک روحانی حضور دارد، اما در کاروان هایی که به مشهد می آیند، روحانی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی شاهرودی، در گردهمایی "مهر درخشان رضوی"، در مشهد اظهار کرد: هدف از راه اندازی طرح مهر رضوی، بصیرت افزایی است تا بتوانیم در جوار مضجع شریف حضرت رضا علیه السلام بینش زائران و مجاوران را ارتقاء دهیم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون افزود: وظیفه طلاب این است که اقدامی انجام دهند تا زائران بتوانند ارتباط باطنی با حضرت رضا(ع) برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که از دغدغه های طلاب به حساب می آید، این است که چرا برای زائران عتبات عالیات، مکه و مدینه در هر کاروان یک روحانی حضور دارد، اما در کاروان هایی که به مشهد می آیند، روحانی وجود ندارد، باید در این زمینه برنامه ریزی های لازمه صورت گیرد.

محمدی شاهرودی تصریح کرد: بسیاری از طلاب نیز تاکنون توفیق تشرف به مشهد مقدس و زیارت حضرت رضا(ع) را نداشته اند که می توان از ظرفیت این طلاب برای کاروان هایی که به مشهد اعزام می شوند، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار کتابی مخصوص روحانیونی که به راهیان نور اعزام می شوند، چاپ شده و موضوعات آن نیز مسائل احکام و اعتقادی و تقویت بصیرت دینی است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون افزود: خدمتگذاری به زائران حضرت رضا(ع) یک توفیق الهی است و نباید این توفیق را به سادگی از دست دهیم، چرا که حضرت موسی بن جعفر(ع) بالاترین درجه زیارت را برای زائرین فرزندش امام مهربانی ها علی بن موسی الرضا علیه السلام معرفی می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha