جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 392041
۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
خانه عالم

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون ۵۴۵ خانه عالم در خراسان رضوی وجود دارد ، گفت: همزمان با هفته گرامیداشت شهدای دولت، ۱۱ خانه عالم در سطح استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی در مراسم بهره برداری از خانه عالم روستای گوارشک شهرستان مشهد در آغازین روز هفته دولت، با گرامیداشت یاد شهدایی که راه دین و خدا را آباد کرده و با خدمات دینی و اقدامات الهی خود راهشان زنده و پر رهرو است ابراز کرد: در حال حاضر ۷۰۰ روحانی در روستاهای بزرگ خراسان رضوی در قالب دو طرح استقرار و هجرت، در تمام ایام سال مستقر بوده و فعالیتهای تبلیغی را انجام می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور روحانی در مساجد روستایی و شهری باعث کاهش آسیب های اجتماعی و رفع اختلافات فرهنگی و اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ساخت خانه های عالم و استقرار روحانی در روستاها افزود: یکی از زیرساخت‌های حضور روحانیون در روستاها ایجاد خانه عالم است تا روحانیون در راستای ترویج فرهنگ دینی بتوانند شرایط سکونت را پیدا کنند و استقرار روحانی می تواند باعث افزایش فعالیتهای دینی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه هدف شود و اکنون ۵۴۵ خانه عالم در خراسان رضوی وجود دارد که با مشارکت خیرین و دولت ساخته شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همزمان با هفته دولت، ۱۱ خانه عالم در سطح استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha