جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام رضا(علیه السلام)

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: نهضت خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) باید فراگیر شود و برای نهادینه شدن این فرهنگ همه آحاد مردم شریف مشهد خودشان را خادمان واقعی امام رضا(ع) بدانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد،  سید مرتضی بختیاری در جمع خبرنگاران گفت: نهضت خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) باید در جامعه فراگیر شود و برای نهادینه شدن این فرهنگ باید همه آحاد مردم شریف مشهد خودشان را خادمان واقعی امام رضا(ع) بدانند.

وی بیان کرد: در ایام اربعین حسینی در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی، مردم عراق میزبانان خوبی برای زائران پیاده امام حسین(ع)هستند و ما نیز باید به سمتی حرکت کنیم که این فرهنگ و روحیه خدمت به زوار امام رضا(ع) در سراسر مشهد و استان خراسان تسری یابد.

بختیاری ادامه داد: طی سالهای اخیر در دهه پایانی ماه صفر و در جاده های منتهی به مشهد مقدس جلوه ها و صحنه های زیبایی از ارادت و عشق خدمتگزاران و زائران به ساحت مقدس اهل بیت(ع) خلق شده و پیش بینی می شود که در آینده نزدیک شاهد حضور میلیونی زائران پیاده در ایام شهادت امام رضا(ع) باشیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اعلام این خبر که امسال برای نخستین بار اولیاء دانش آموزانی که مدارس آنها در اختیار زائران پیاده امام رضا(ع) قرار می گیرد به عنوان خادم، افتخار میزبانی و پذیرایی خواهند داشت، اظهار داشت: ظرفیت های فوق العاده ای در  قالب اصناف و بازاریان، دانشجویان، بانوان، بسیجیان و ...در  مشهد مقدس وجود دارد که همسو و همگام با اسلام و انقلاب هستند که فقط باید آنها را باور کنیم و فضا و بستر مناسب برای خدمت در اختیارشان قرار دهیم.

بختیاری ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ خدمت به زائران امام رضا(ع) عزم و اراده مردم و مسئولان را می طلبد و مردم ایران اسلامی با عشق و اردات اهل بیت(ع) بارها ثابت کرده اند که  توانایی و استعداد انجام کارهای بزرگ و ماندگار را دارند.

 وی افزود: در سال جاری حضور بیش از ٣ میلیون زائر در ایام پایانی ماه صفر پیش بینی شده و در جلسه امروز آخرین جمع بندی ها، برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم برای استقبال و پذیرایی از زائران صورت گرفت.

بختیاری تصریح کرد: در سطح جاده های استان مواکب متعددی توسط خادمان امام رضا(ع) و جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده دایر خواهد شد و با توجه به برودت هوا برای اسکان و پذیرایی از آنان تصمیمات مناسبی گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: با دستور تولیت آستان قدس رضوی، در سال جاری تمام کاروان ها و هیئات مذهبی سراسر کشور که در مشهد حضور خواهند داشت، امکان بهره مندی از غذای متبرک امام رضا(ع) را دارند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه موضوعات و مقولات فرهنگی عنوان کرد: با توجه به تفاهمی که با همه دستگاه ها صورت گرفته، سازمان فرهنگی و معاونت تبلیغات وارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی محور برنامه ریزی های فرهنگی در دهه پایانی ماه صفر خواهند بود.

بختیاری یادآور شد: ظرفیت های موجود در آستان قدس رضوی برای اسکان و پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) در حال آماده سازی است و علاوه بر خادمان و کارکنان حرم مطهر، نیروهای موسساتی نظیر بیمارستان رضوی، موسسه تربیت بدنی و مدارس امام رضا(ع) و اداره کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی نیز برای خدمت رسانی آماده شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha