جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 بسته فرهنگی آموزشی «در مسیر عشق»

حوزه/ بسته فرهنگی آموزشی «در مسیر عشق» ویژه اربعین در قالب محتوای الکترونیکی چند رسانه ای، با قابلیت ارائه در فضای وب و گوشی های تلفن همراه، از سوی موسسه فرهنگی قرآن و عترت عین الحیات تولید و منتشر شد.

حجت الاسلام بنایی کارشناس تولید محتوای الکترونیکی دانشگاه علوم حدیث و قرآن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ، با اشاره به اهمیت استفاده درست و بهینه از فضای مجازی در جهت رشد معنوی و اخلاقی مردم به خصوص جوانان گفت: امروزه اهمیت و گستردگی فضای مجازی و توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب در این بستر گسترده بر کسی پوشیده نیست لذا موسسه فرهنگی قرآن و عترت عین الحیات بحث های آموزشی مفیدی در حوزه معارف دینی در این بستر مجازی برگزار کرده  و با ۴شاخصه مهم اختصار، اتقان، جامعیت و جذابیت درصدد آشنا کردن بیشتر جوانان با آموزه های مکتب اهل بیت(ع) در فضای مجازی است.

وی افزود: در دوره های آموزشی این موسسه  جهت صرفه جویی در زمان، سعی شده مباحث به صورت مختصر اما با اتقان و جامعیت خاص خود همراه با جذابیت لازم در اختیار مخاطبان قرار داده شود و در ارائه مطالب به مخاطبان سعی شده در کنار توجه به اختصار اتقان و جامعیت مطالب نیر رعایت شود و با استفاده از اساتید مبرز حوزه مباحث معنوی به مخاطبان منتقل شود.

حجت الاسلام بنایی با بیان اینکه زیارت اربعین سید الشهدا یکی از آیین های مهم و اساسی شیعه محسوب می شود  گفت: در آستانه راهپیمایی بزرگ اربعین قرار داریم  و این موسسه سعی کرده است دوره آموزشی و معارفی  زیارت اربعین را جهت استفاده عموم مخاطبان در بستر فضای مجازی در دو قالب نت و اپلیکشین اندروید و با استفاده از بیانات اساتید حوزه ارائه دهد.

وی افزود:در این راستا  بیان  مباحث تاریخی زیارت  توسط  دکتر محمد حسین رجبی دوانی، پاسخ به شبهات زیارت  توسط حجت الاسلام والمسلیمن ماندگاری،آثار و برکات زیارت  توسط حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، اخلاق و آداب زیارت توسط حجت الاسلام و المسلمین سید حمید حسینی، زیارت از نگاه قرآن و حدیث توسط دکتر سیدمحسن میرباقری و احکام سفر و زیارت توسط حجت الاسلام والمسلیمن فلاح زاده مطرح شده است.

*اپلیکیشن «در مسیر عشق» ویژه اربعین حسینی (علیه السلام)

حجت الاسلام  بنایی «در مسیر عشق» را عنوان دوره آموزشی اربعین دانست که  هم تحت عنوان وب، در سایت   این موسسه به نشانی www.ainolhayat.ir   قرار داد و هم اینکه و پیرو ارائه دوره فرهنگی آموزشی «در مسیر عشق» ویژه اربعین حسینی (علیه السلام) برای هر چه بیشتر بهره برداری علاقمندان به زیارت امام حسین (علیه السلام) بویژه زائران اربعین آن حضرت و همراه داشتن برنامه و محتوا در طول مسیر زیارت، اپلیکیشن «در مسیر عشق» شامل محتوای دوره و بخشهای تکمیلی در قالب نرم‌افراز اندروید قابل استفاده در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و تبلت جهت استفاده زائران فارسی زبان کنگرۀ عظیم پیاده‌روی اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تقدیم زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) می گردد.

وی با بیان اینکه در دوره آموزشی «در مسیر عشق» تحت وب، آزمونی نیز قرار داده شده است خاطر نشان ساخت: در دوره آموزشی اربعین موسوم به «در مسیر عشق» که در وبسایت این موسسه قرار داده شده است آزمونی نیز بارگذاری شده تا مخاطب با انجام این آزمون مقدار آموزش و یادگیری مطالب دوره را بسنجد تا در یادگیری مطالب دوره موفق شود.

کارشناس ارشد علوم حدیث و قرآن و حقوق درپایان گفت:تکمیل، و ارائه برنامه به زبان‌های دیگر از جمله عربی، اردو و انگلیسی برای استفادۀ زائران زبان‌های دیگر در دست بررسی و تولید است و ان شاء الله برای اربعین سال آینده ارائه خواهد شد.

خاطر نشان می شود علاقه مندان می توانند بر ای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت موسسه عین الحیات به نشانی: www.ainolhayat.ir مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha