پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مومنی

حوزه/ بالاترین جایگاه تبلیغ همین تبلیغ عملی و غیرلسانی است به گونه ای که طلبه وقتی با لباس دین وارد این فضا می شود مردم از ابتدا اخلاق و رفتار او را می بینند و چنانچه این طلبه به لحاظ رفتار و منش اخلاقی خوب عمل کند، بهترین نوع تبلیغ را برای دین مبین اسلام انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان در رابطه با نقش طلاب  و مبلغین حوزوی در راهپیمایی اربعین، بیان کرد: مبلغین به دو روش می توانند در این عرصه مهم ایفای نقش نمایند، نخست انجام  کارهای جاری یک روحانی و مبلغ همچون اقامه نماز جماعت و قرائت یک حدیث کوتاه پس از نماز جهت آشنایی عوام با معارف اهل بیت(ع) است.

 معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: دومین روش تبلیغی بسیار موثر و کاربردی، همان روشی است که در روایات نیز بدان اشاره شده است «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم»، بر این اساس مبلغ باید بارفتار و کردار خود مردم را دعوت نماید و تبلیغ دین کند.

وی در ادامه اذعان کرد: بالاترین جایگاه تبلیغ همین تبلیغ عملی و غیرلسانی است به گونه ای که طلبه وقتی با لباس دین وارد این فضا می شود مردم از ابتدا اخلاق و رفتار او را می بینند و چنانچه این طلبه به لحاظ رفتار و منش اخلاقی خوب عمل کند بهترین نوع تبلیغ را برای دین مبین اسلام انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تصریح کرد: طلاب باید مراقب باشند که دچار غفلت، خطا، عصبانیت و رذائل اخلاقی نشوند، چرا که خود یک سوء تبلیغ در این جمعیت عظیم به حساب می آید و طلاب نباید فراموش کنند که به عنوان مبلغ در این جمعیت حضور یافته اند.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین پیام همایش بزرگ پیاده روی اربعین این است که تشیع در همه اعصار با عظمت است و شیعیان با تمام وجود از ولایت دفاع می کنند و امروز اگر پس از گذشت سال ها از واقعه عاشورا در کربلا نیستیم اما با حضور خود اثبات می کنیم حسینی هستیم و حسینی مانده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در پایان بیان کرد: مهم ترین وظیفه طلاب اقامه نماز جماعت و کمک به زائران است و اگر چنانچه خدای ناکرده عده ای مغرض و معاند به دنبال سوء استفاده از این فضای تبلیغی و ایجاد خدشه و آسیب های فرقه ای هستند، طلاب باید مراقب باشند و با حضور به موقع فتنه ها را خنثی کنند و این سیل خروشان را به سمت وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع) جریان دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha