شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت استوار است، لذا باید هر چه می توانیم فرهنگ امامت و امام رضا(ع) را گسترده تر و روان تر بکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین محمود مرویان حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ،در مراسم اختتامیه طرح مسجد محوری با موضوع زیارت و آداب میزبانی در مهدیه مشهد ، گفت: سالانه سی میلیون زائر وارد مشهد می شوند لذا برای انتقال ارزشهای فرهنگ دینی به عموم مجاوران که میزبان زائران هستند مهم ترین ماموریت  شناساندن امام (ع) است.

وی تأکید کرد:  مهمترین مسئولیت خودمان در مقابل امام آن است که بهتر بتوانیم فرهنگ امامت و ولایت را به زائران منتقل کنیم، به همین  منظور گروه های مطالعاتی را در مساجد، که هر گروه متشکل از 10 نفر می باشند تشکیل دادیم که همین طرح مسجد محوری با موضوع زیارت توانست یک جلوه ی جدیدی در مساجد ایجاد کند.

وی یادآور شد: شنبه هفته جاری برابر با 27 آبان ماه, 225 پژوهش انجام گرفته در طرح زیارت و آداب میزبانی در درگاه شبکه اجتماعی تبیان و پورتال ملی مساجد برای عموم و خارج از کشور قرار خواهد گرفت.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه به پروژه های این نهاد با مقوله زیارت اشاره کرد و افزود:

در سال جاری کارگاه آموزشی تربیت مبلغ متخصص زیارت برای 17 استان و 1300 نفر از مدیران کاروان های زیارتی کشور در مشهد برگزار شد.

وی در این باره توضیح داد:  در زیارت عتبات، مردم با کاوران هایی مشرف می شوند که از طریق مسئول کاروان، روحانی و مداح حاضر در آن معارف زیارت امام حسین(ع) و سایر امامان به زائر منتقل می شود ولی در زیارت امام رضا(ع) که به صورت خانوادگی و فردی صورت می گیرد تلاش کردیم تا در این کارگاه این آموزش ها را فراگیرند .

حجت الاسلام و المسلمین مرویان حسینی ادامه داد: ائمه جماعات مساجد ، مدارس ، ادارات در واقع شخصیت هایی فرهنگی هستند که با مردم ارتباط دارند لذا 800 نفر  در این زمینه با موضوع  زیارت آموزش دیدند.

 وی از ارائه بسته های فرهنگی برای 50 هزار نفر از کسانی که به مشهد مشرف می شوند اشاره کرد و افزود: این بسته ها  جهت توزیع در قطارها و هواپیما ها به زائران اهدا شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرویان حسینی ادامه داد:  کارگاه های آموزشی فرهنگ زیارت خرافه‌شناسی و خرافه‌زدایی به روستائیان با حضور  2 هزار مربی برگزار شده است،  همچنین  850 نفر از فعالان و موثرین جامعه در کارگاه های آموزشی شرکت کردند تا با کسانی که در ارتباط هستند معارف ناب اسلامی را معرفی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی   تاسیس مجتمع فرهنگی آموزشی زیارت در مشهد یکی دیگر از فعالیت این اداره عنوان کرد و افزود:  8 گروه زیارت که شامل ؛  روحانیون ، مبلغان ، استادان ، معلمان، کارشناسان فرهنگی دستگاه های گوناگون ، راننده تاکسی ،مدیر هتل ها، راهنماها  گروه های نخبگان مشهدو استان خراسان رضوی  که واسطه مقوله فرهنگ و زیارت هستند در زمینه زیارت و آداب میزبانی آموزش داده شدند .

وی در پایان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت استوار است، لذا باید هر چه می توانیم فرهنگ امامت و   امام رضا(ع) گسترده  تر و روان تر ترویج پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha