دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طليعه تحول

حوزه/ مرحله دوم اردوي فرهنگي-تربيتي "طليعه تحول" با حضور بيش ار ۲۵۰ نفر از طلاب حوزه‌ علميه خراسان و در چهار طرح ميثاق، بلاغ، بصيرت و رشد و با اجراي برنامه‌هاي متنوع برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، دومين مرحله از اردوي فرهنگي-تربيتي "طليعه تحول" در راستاي فرمايشات رهبر معظم انقلاب و تأكيد مدير حوزه علميه خراسان، در مدت 7 روز و با شعار «تابستاني پويا در حوزه انقلابي» از امروز در مدرسه علميه سليمانيه  آغاز شد.

حجت‌الاسلام ريحاني، مدير فرهنگي تربيتي معاونت فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان در اين رابطه عنوان كرد: اين طرح، فردا، با سخنراني حجت‌الاسلام حاجي صادقي، جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه، در حرم رضوي ادامه می یابد.

وي با اشاره به برگزاري موفقيت‌آميز اولين مرحله اين طرح در مدرسه شهيد صدوقي، گفت:  مرحله دوم اين اردو همانند مرحله اول در چهار طرح ميثاق، بلاغ، بصيرت و رشد و با اجراي برنامه‌هاي متنوع و با رويكردي انقلابي برگزار مي‌شود.

مدير فرهنگي تربيتي معاونت فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان، تشرف هر روزه به حرم رضوي و استفاده از اساتيد برجسته در موضوعات مختلف، در كنار برنامه‌هايي چون آموزش عملي غسل، حضور در فرهنگسراي نجوم، حضور در كشتارگاه صنعتي و آشنايي با ذبح شرعي، حضور در مجتمع آيه‌ها جهت آشنايي هر چه بيشتر با سيره شهدا و بازديد از نمايشگاه عمليات كربلاي پنج و نمايشگاه از هبوط تا ظهور را به عنوان برخي از برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در دومين مرحله از اردوي فرهنگي-تربيتي «طليعه تحول» معرفي كرد.

حجت‌الاسلام ريحاني با بيان اينكه در اين مرحله از طرح طليعه تحول بيش از 250 نفر از طلاب حوزه علميه خراسان شركت دارند، تصريح كرد: برگزاري چنين طرح‌هايي بسيار ضروري است و موجب ارتقاء روحيه طلاب، بصيرت‌افزايي، آشنايي هر چه بيشتر با انقلاب و شاخصه‌هاي حوزه انقلابي و پويايي حوزه‌هاي علميه مي‌شود.

مدير فرهنگي تربيتي معاونت فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان اظهار اميدواري كرد كه اين طرح در تابستان سال آينده با كيفيت بهتري برگزار شود و در پايان ابراز داشت: در پايان دوره‌هاي فرهنگي-تربيتي «طليعه تحول»، آزموني از موضوعات مطرح شده برگزار و به افرادي كه نمره قبولي را كسب كنند، گواهي شركت در دوره تقديم شده و از برترين‌هاي هر طرح تقدير خواهد شد.

يادآور مي‌شود، "طرح ميثاق"، ويژه طلاب پايه دو تا شش، با موضوعات كارگاهي ولايت فقيه، تبيين سيره سياسي اهل بيت و انديشه‌هاي رهبر معظم انقلاب، «طرح بلاغ»، ويژه طلبه‌هاي پايه چهار تا ده با موضوعات كارگاهي بايسته‌هاي مبلغين ديني، احكام مبتلابه، بررسي شبهات كلامي رايج و آشنايي با سيره تمدن‌ساز اهل بيت، "طرح بصيرت" ويژه طلاب پايه‌هاي هفت تا ده، با موضوعات جريان‌شناسي سياسي، پاسخ به شبهات پيرامون انقلاب اسلامي و آشنايي با انديشه‌هاي امام خميني(ره) و "طرح رشد" ويژه اساتيد ضمن تحصيل و ممتازين سطح يك حوزه علميه خراسان با موضوعات كارگاهي چون روش‌شناسي تحصيل و تدريس، طلبه انقلابي و جريان‌شناسي سياسي، در اين اردو برگزار مي‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha