شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمود محمدی شاهرودی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، گفت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده طلاب و روحانیون از فضای مجازی برای پاسخ گویی به شبهات، یک دوره فشرده، همایش تربیت متخصصین فضای مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی شاهرودی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در اولین درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید که صبح سه شنبه 16 شهریورماه برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات امروز خود، چند محور اساسی را برای حوزه های علمیه تشریح کردند، که یکی از برجسته ترین آنها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط حوزویان برای مقابله با شبهات و ... بود.

وی ادامه داد: در همین راستا و برای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با همراهی نماینده ولی فقیه در سپاه و ریاست سازمان بسیج مستضعفین، پنج شنبه هفته جاری، همایش تربیت متخصصین فضای مجازی را در شهر قم برگزار می کند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده در این همایش فشرده، 70تن از طلاب و روحانیون متخصص در عرصه فضای مجازی هستند که از کل کشور شناسایی شده اند.

وی افزود: آموزش فشرده و کوتاه مدت این طلاب، از فردا شروع خواهد شد و هدف کلی از آموزش آنان این است که در این 70 نفر، در استان های مختلف کشور، بتوانند حلقه های تخصصی فضای مجازی را تشکیل داده و مربی حداقل 20 سرگروه استانی در این زمینه شوند؛ که البته هر کدام از این 20 نفر جامعه هدف نیز، حلقه هایی را شکل خواهند داد تا ان شاءالله در آینده نزدیک و احتمالا تا پایان سال، چند هزار نفر را درگیر این موضوع مهم کرده باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی یادآور شد: در این دوره فشرده دو روزه، آشنایی با فضای مجازی، برگزاری دوره فشرده با عنوان فضای مجازی و کودک، دوره فشرده آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی، فضای مجازی و فرصت و ظرفیت های آن و در نهایت استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط طلاب و روحانیون برای پاسخ گویی به شبهات، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، گفت: نکته مهم دیگری که ما در این دوره فشرده در دستور کار داریم، ارائه آموزه هایی در تقویت خانواده اسلامی بر اساس سبک زندگی اسلامی و ایرانی و تأکید بر ترویج این آموزه ها، توسط فضای مجازی است.

29/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha