چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خواستار اهتمام جدی در زمینه تبیین خدمات حوزه های علمیه به نظام اسلامی در عرصه های مختلف کشور شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: خدمات حوزه های علمیه و نهاد روحانیت به نظام اسلامی در ابعاد و عرصه های گوناگون مشهود و به لطف الهی درخشان بوده است.

وی با بیان این که حوزه علمیه امروز با حوزه دو ، سه دهه پیش کاملاً متفاوت است، گفت: تحول و رشد و پیشرفت علمی و فرهنگی را به عینه می توان در بخش های مختلف حوزه های علمیه مشاهده کرد ، چه آن که در گذشته بیشتر محوریت با فقه و اصول بوده است اما امروز علاوه بر فقه و اصول، در شاخه های گوناگون علوم انسانی واسلامی شاهد برکات ودستاوردهای بسیاری هستیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این ، امروز بسیاری از مراکز علوم انسانی و اسلامی در کشور و جهان از ثمرات حوزه های علمیه به ویژه نیروی انسانی مستعد و فعال آن بهره مند می شوند، ضمن آن که در حال حاضر نیز از کشورهای مختلف در حوزه علمیه قم در رشته های علوم انسانی و اسلامی مشغول به تحصیل هستند

وی در ادامه به خدمات تبلیغی حوزه علمیه به جامعه و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز نسبت به دهه های قبل شاهد یک رشد خیره کننده کمی و کیفی هستیم که به لطف الهی برکات و دستاوردهای آن در عرصه های مختلف قابل مشاهده و رصد است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی افزود: به فضل الهی طلاب و فضلایی که به مراکز تبلیغی اعزام می شوند با کیفیت بهتر و انسجام بیشتری به ماموریت می پردازند و خود منشا هدایت بسیاری از افراد جامعه هستند و در عین حال به رونق امور فرهنگی ، ساخت مساجد و حسینیه ها، درمانگاه ها و مراکز عام المنفعه در مناطق مختلف اشتغال دارند.

وی ابراز داشت: در دیگر عرصه های فرهنگی و اجتماعی همچنین مباحث حاکمیتی نظام همچون دستگاه قضایی و با مراکز اجرایی نیز شاهد حضور و فعالیت روحانیون هستیم که همه این ها باید به درستی برای مردم تبیین شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha