پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)گفت: نقش پیامبران الهی، رساندن و تبلیغ دین و ارزش های اسلامی به جامعه بود و خبرنگاران نیز این نقش را بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: رسالت خبرنگاران در حوزه فرهنگ دینی، مصداق کار پیامبران یعنی همان ابلاغ می باشد.

وی ابراز داشت: نقش پیامبران الهی، رساندن و تبلیغ دین و ارزش های اسلامی به جامعه بود و امروز نیز خبرنگاران این نقش را بر عهده دارند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: خبرنگار رسالت مهمی در ترویج دین و نهادینه کردن آن بر عهده داشته و شخصی که در این عرصه فعالیت داشته و از این راه در جامعه اثرگذار است، حقیقتا کار بزرگی را انجام می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: خبرنگار شریک در اجر کسانی است که در سایه این اطلاع رسانی هدایت شده و به سبب همان هدایت، افعال خوب انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان اینکه خبرنگاران برای رسیدن به پله های ترقی باید شرائطی را رعایت کنند، خاطرنشان ساخت: مهمترین این شاخصه ها، دقت در انتقال مفاهیم، عدم سهل انگاری در امر پیام رسانی، انتقال درست و صحیح پیام دین با رعایت خصوصیت و شرائط زمان و انتقال پیام در قالب اثرگذاری است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه خبرنگار باید در انتقال پیام دقت فراوانی داشته وباشد هر خبری را نقل نکند؛ اگر چه آن خبر حق باشد، تصریح کرد: اگرچه ممکن است نشر بعضی از اخبار حق هم باشد؛ ولی چون موجب سوء استفاده دشمن می شود، نباید آن را نقل کرد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان داشت:‌ خبرنگار باید در انتقال پیام اولویت و اثرگذاری آن را در نظر گرفته و خبری را که موجب از بین رفتن وحدت و ایجاد اختلاف و بدبینی در جامعه اسلامی می شود، پرهیز کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در پایان اظهار داشت: خبرنگار نباید با خبر خود به دنبال ایجاد تفرقه و توطئه باشد؛ بلکه باید تلاش کند با نوع پیام رسانی به موقع خود با تهاجم فرهنگی مقابله کرده و مبلّغ خوب و تاثیرگذاری در عرصه پاسخگویی به شبهات باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha