پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی

استاد حوزه تصریح کرد: خدمات مرحوم آیت الله العظمی بروجردی به حوزه و جهان تشیع اگر نگوییم بی نظیر بی شک کم نظیر و ماندگار بوده است.

آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت فرارسیدن پنجاه و پنجمین سالگرد ارتحال بزرگ مرجع تقلید جهان تشیع حضرت آیت الله روجردی(ره) اظهار داشت: این عالم بزرگ حقیقتاً با خدماتی که داشتند و شاگردان بزرگی که تربیت کردند حق بزرگی بر گردن حوزه های علمیه ، مردم ما و به طور کلی جهان تشیع و بلکه جهان اسلام دارند.

وی افزود: با مدیریت و تدبیر والای ایشان ، شیعه و جهان اسلام از برکات گفتار و رفتارشان بهره مند شده و به خصوص این که این بزرگوار میان علمای مطرح و دلسوز شیعه و سنی یک ارتباط صمیمانه و بسیار خوبی برقرار کردند که از طریق آن در نهایت مسلمین منتفع شدند.

این استاد حوزه بیان داشت: بنده خودم از مرحوم آیت الله ابطحی شنیدم که نقل می کرد مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در زمان مرجعیت و زعامت شیعی برای تسهیل در مراسم حج ایرانی ها و این که  به آن ها نهایت احترام گذاشته شود به خصوص وقتی که در نماز جماعت از مهر استفاده می کنند، ایشان به شیخ شلتوت رییس الازهر مصرنامه  می نویسند و وقتی خبر به شیخ الازهر می رسد با وجود این که وی در بستر بیماری بوده، اما فوراً از جای خود برخاسته و نامه مرحوم آیت الله بروجردی را بوسیده و بر روی سر می گذارد و با پیگیری ایشان مشکل شیعیان ایرانی نیز حل می شود.

وی افزود: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در آن نامه از شیخ شلتوت می خواهد که با شیعه همچون چهار فرقه دیگر در حج رفتار شده و تفاوتی در نوع برخورد با شیعیان با دیگر مذاهب اسلامی وجود نداشته باشد که شیخ شلتوت نیز می پذیرد و زیر نامه جواب را می نویسد.

وی با بیان این که این مرجع فقید جهان تشیع هم در زمینه علمی و هم در زمینه خدمت رسانی به مردم و ایجاد و تقویت کتاب خانه ها و بیمارستان ها و مراکز دیگر ، بسیار کوشیدند، گفت: امروز همچنان پس از پنجاه و چند سال جای خالی این زعیم بزرگ و مرجع عالی قدر کماکان احساس می شود و از خدا می خواهیم که روح بلند ایشان را در اعلی علیین بهشت با اولیا و ائمه اطهار(ع) قرار دهد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha