جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مصطفی علما

حوزه/ تأسیس مدرسه علمیه توسط آیت الله العظمی بروجردی و اعزام علمای بزرگ به کرمانشاه موجب رونق بخشیدن به سطح فرهنگ و سبک زندگی اسلامی مردم این دیار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، در جمع روحاینون، ایثارگران و نخبگان استان کرمانشاه با رئیس جمهور، گفت: کرمانشاه از شخصیت ها، علمای بزرگ، فرهیخته و بنامی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ابرادامه داد: مرحوم بهبهانی( آل آقا)، خاندان جلیلی، نجومی و ... از شخصیت های علمی استان کرمانشاه هستند که مردم را از فیوضات خود بهره مند می ساختند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان این که فدائیان اسلام در کرمانشاه مجاهدت هایی را خلق کردند، ابراز داشت: تأسیس مدرسه علمیه توسط آیت الله العظمی بروجردی و اعزام علمای بزرگ به کرمانشاه موجب رونق بخشیدن به سطح فرهنگ و سبک زندگی اسلامی مردم این دیار گردید.

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) از سال 1340 به بعد توسط شاگردانش همچون مرحوم حاج آخوند، سید احمد مهری، مرحوم زرندی و حاج آقا بهاءالدین عراقی در کرمانشاه مطرح شد و جرقه های انقلاب در این استان شکل گرفت و نهایتأ موجب به ثمر نشستن انقلاب اسلامی شد.

آیت الله علما تصریح کرد: امروز کرمانشاه مرکز دانش و علم است و رتبه های خوبی در زمینه های مختلفی  را دارا است، اهل طریقت، قلم، ترجمه و صفا کرمانشاه را به شهری فرهیخته و دینی تبدیل ساختند.

آیت الله علما یادآور شد: علمای کرمانشاه با بیان احادیث و جلسات اخلاقی خود و همچنین وجود امامزادگانی همانند احمدبن اسحاق(ع) در شهرستان سرپل ذهاب، کرمانشاه را به سمت مسائل دینی و اسلام ناب محمدی هدایت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان گفت: از خداوند متعال موفقیت، سربلندی و خدمت صادقانه برای نظام برای شما و سایر خدمتگزاران را از خداوند متعال خواستاریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha