پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 394259
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
آیت الله علما در جمع طلاب مدرسه ‌آیت الله بروجردی(ره)

حوزه/ آیت الله علما با حضور در جمع طلاب مدرسه آیت الله بروجردی (ره) کرمانشاه، طلاب و روحانیون را مربی و هدایتگر جامعه خواند و گفت: تقوا سرمایه الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، ظهر امروز در مراسم جشن عید سعید غدیر خم که در مدرسه آیت الله بروجردی (ره) کرمانشاه برگزار شد، گفت: غدیر اساس خلقت انسان ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: اگر خداوند ولایت، امامت و غدیر را مدیریت نمی کرد، قطعأ مسلمانان جهان بدون سرپرست بودند و مصائب و مشکلاتشان دوچندان بود.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) همواره اصحاب و یارانش را به تقوا و پرهیزکاری دعوت می کرد، چرا که اساس کار اسلام و دین تقوا و عبادت است.

آیت الله علما در ادامه افزود: خداوند متعال در قرآن کریم انسان ها را به تقوا و عمل صالح دعوت کرده است، تقوا درهای برکات آسمان و زمین را به روی انسان ها می گشاید.

وی ابراز داشت: ایمان آتشی است که همواره در دل انسان ها شعله ور است، اگر انسان ها نسبت به تقوا و عمل صالح جدیت داشته باشند، قطعأ ایمان، حافظ و نگهبان آن ها خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: طلاب اگر تکیه گاهشان خدا باشد، قطعأ در عرصه علم و تقوا به درجات والایی دست پیدا خواهند کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه با بیان این که توکل به خدا زندگی طلاب را تضمین کرده و استخوانبندی زندگی طلبگی را مستحکم خواهد کرد، ابراز داشت: تقوا مسیر تازه ای به روی طلاب می گشاید، به طوری که پس از موفقیت در هر مرحله، مرحله ای دیگر در انتظار آنان خواهد بود.

وی در پایان طلاب و روحانیون را مربی و هدایتگر جامعه خواند و گفت: تقوا برای طلاب و مبلغانی که مربی و تربیت کننده جامعه هستند ضروری است، تقوا سرمایه الهی برای روحانیون است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha