دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید یحیی جعفری

حوزه/ آیت الله جعفری در مراسم عمامه گذاری طلاب استان کرمان گفت: "علم"، "تقوا" و "به روز بودن" از شرایطی است که یک روحانی باید آن ها را در خود ایجاد کند و این سه عامل سبب موفقیت یک عالم دینی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری، شب گذشته در مراسم عمامه گزاری طلاب حوزه های علمیه کرمان، گفت: وظیفه روحانیت تبلیغ دین است و زمانی در این امر موفق می شوند که طلاب و روحانیون متخلق به اخلاق الهی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه افزود: "علم"، "تقوا" و "به روز بودن" از شرایطی است که یک روحانی باید آن ها را در خود ایجاد کند و این سه عامل سبب موفقیت یک عالم دینی می شوند.

وی، علم و تقوا را از شاخصه های اصلی روحانیت دانست و افزود: به روز بودن نیز یکی از علت های موفقیت و پیشرفت است و کسی که به روز نباشد، ممکن است موفقیت چندانی در کارش نداشته باشد.

امام جمعه کرمان با نقل خاطراتی از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فلسفی، ابراز داشت: منابر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فلسفی همیشه مورد توجه خاص و عام بود و باید بگوییم که ایشان افزون بر علم و تقوا، فردی بروز بود که همین نیز سبب موفقیت هایش شد.

آیت الله جعفری با بیان اینکه تبلیغ دین نیاز به آمادگی دارد، ابراز داشت: مردم خریدار حرف های خوب هستند، اما بیشترین تبلیغ و دعوت ما باید به وسیله عمل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی به فلسفه بعثت خود اشاره می کنند و می فرمایند "إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ/ براستى كه من براى به كمال رساندن مكارم اخلاق مبعوث شده ام".

وی در پایان خاطر نشان کرد: از دیدگاه اسلام ، کامل ترین فرد از نظر عقل کسی است که اخلاق نیکو داشته باشد و پیامبر اکرم(ص) در معنای حسن خلق می فرمایند "کسی که کلامش نیکو باشد و با نرمی با مردم صحبت کند، دارای حسن خلق است".

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha