جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سروستانی

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان این که عدم بصیرت نسبت به سیره امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و الگوگیری از مدل‌های غربی و یا چشم و هم‌چشمی باعث مشکلات زیادی برای خانواده ها می شود، گفت: مبنای ازدواج باید خدامحوری قرار گیرد تا بتوانیم انتظار داشته باشیم جامعه ما جامعه خدامحور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج امیرالمومنینی(ع) و فاطمه الزهرا(س)، گفت: این ازدواج یک ازدواج آسمانی است و هر دو بزرگوار از ویژگی های این دوچرخه بزرگوار از مقام عصمت برخوردارند و خدامحوری رمز موفقیت زندگی مشترک امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: در بیان مقام امام علی (ع) همین بس که به عنوان رهبر جامعه اسلامی، شخصی است که پس از پیامبر اسلام (ص) اشرف مخلوقات به شمار می آیند و همچنین حضرت زهرا (س) سیده زنان دو عالم محسوب می شوند و این پیوند آسمانی برکات زیادی برای جامعه اسلامی داشت.

وی تصریح کرد:  وجود نازنین ائمه اطهار (ع) به برکت همین ازدواج است و زندگی مشترک این دو شخصیت الهی تماما خدامحور بود و این ازدواج الهی بهترین و مناسب ترین الگو برای جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: این ازدواج می تواند به عنوان الگو برای زوجین جوان قرار گیرد، زیرا از نظر شخصیت زوجین هر دو انسان های بزرگی بودند و خانواده ای که بر اساس خدامحوری بنا گذاشته شود خانواده موفقی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: زندگی ساده و بدون تجمل و تشریفات زائد، کانون محبت زوجین، تربیت اولاد صالح و الگوهایی همچون حضرت امام حسن(ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) توجه به مشکلات مردم و فقرا، تقسیم کار مناسب بر اساس مصلحت خانواده نمونه‌هایی از الگو گیری از این پیوند الهی و آسمانی هستند که جامعه اسلامی باید از این الگوی ارزشمند بهره مند شود.

وی با بیان این که عدم بصیرت نسبت به زندگانی این دو بزرگوار و الگوگیری از مدل‌های غربی و یا چشم و هم‌چشمی باعث مشکلات زیادی برای خانواده ها می شود، افزود: مبنای ازدواج باید خدامحوری قرار گیرد تا بتوانیم انتظار داشته باشیم جامعه ما جامعه خدامحور باشد.

حجت‌الاسلام سروستانی گفت: از ویژگی های خانواده اسلامی ایجاد تفاهم و همدلی، محبت و عاطفه بین دو طرف است که از ویژگی‌های این پیوند الهی به شمار می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: چنانچه جامعه اسلامی پیوند علوی و فاطمی را الگوی خود قرار دهد جامعه معنوی می‌شود و حاصل پیوندهای معنوی فرزندان صالحی است که برای اسلام و مسلمین موثرند و خانواده هایی با نشاط و دینی خواهیم داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha