جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جامعه الزهرا(سلام الله علیها)

حوزه/ استاد و مبلغ ممتاز مبلغ جامعه الزهرا(س) گفت: مبلغ باید نسبت به اعمال و رفتار خود توجه و دقت داشته باشد زیرا رفتارش از یک سو بمورد توجه ویژه خدا و از سوی دیگر مورد توجه مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» زهرا مظفری در مراسم گردهمایی دانش آموختگان و مبلغین جامعه الزهرا(س)با عنوان «فرزندان معنوی کوثر»، در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: کم کردن توقع، دوری از مسائل مالی و توجه به نحوه برقراری ارتباط با هر قشر؛ از مهم ترین ویژگی های یک مبلغ است.

این مبلغ جامعه الزهرا(س)در مناطق سنی نشین کشور، با تاکید بر محبت اهل بیت(ع)در راه تبلیغ اظهار داشت: مبلغ باید نسبت به اعمال و رفتار خود توجه و دقت داشته باشد زیرا رفتارش از یک سو مورد توجه ویژه خدا و از سوی دیگر مورد توجه مردم است.

وی افزود: هر مبلغی باید به این مسئله توجه کند که در وهله نخست درس را برای خود بیاموزد و سپس آن را به مردم آموزش دهد و کلام خود را بر اساس توجه به سیره اهل بیت(ع)تنظیم کند.

خانم مظفری تاکید کرد: مهمانی، مسافرت و تمام امور زندگی یک طلبه و مبلغ باید با هدف آموزش آموزه های دینی به مردم باشد و فداکارانه عمل کند و برای هر مخاطب و قشری از جامعه مختص همان گروه سخن بگوید.

این مبلغ جامعه الزهرا(س)با بیان اینکه کم توقع بودن یکی از کمترین ویژگی های یک مبلغ است خاطر نشان کرد: در مدت اقامت تبلیغی در استان سیستان و بلوچستان، که بیشتر در میان اهل سنت بودم؛ به دنبال شیعه کردن کسی نبودم بلکه به دنبال شناساندن شیعه واقعی بودم.

وی در ادامه گفت: اگر مبلغ فداکارانه، بی توقع، انعطاف پذیر، ساده زیست و درک کننده شرایط محیط و تبلیغ باشد؛ موفق می شود.

خانم مظفری با تاکید بر نقش بانوان در جامعه اظهار داشت: اگر می خواهید جامعه ای به سعادت برسد، زنان آن جامعه را به سعادت برسانید زیرا زنان نقشی در جامعه دارند که سایر اقشار جامعه ندارند

این مبلغ جامعه الزهرا(س) با اشاره به مسئولیت اصلی بانوان مبلغ ابراز داشت: مبلغان باید بیش از هر چیز به غنای عاطفی در خانواده خود توجه داشته باشند تا بدین شکل بتوانند کمبود حضورشان در میان خانواده را جبران کنند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha