یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حاجی زاده معاون آموزش  جامعة الزهرا

حوزه/ معاون آموزش جامعه‌الزهرا(س)گفت: تعداد ۹۲۳ پرونده برای بانوان استاد جامعه‌الزهرا(س)تشکیل شده است که در حال حاضر، ۱۹۰ پرونده غیرفعال است و ۷۳۳ پرونده فعال وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حاجی زاده، در نشست اساتید جامعه الزهرا(س) اظهارداشت: جامعه‌الزهرا(س)، خانه‌ای متعلق به حضرت زهرا(س)است و همه ما این توفیق را داریم که خادم این خانه باشیم.

وی افزود: اساتید جامعه‌الزهرا(س)در راستای تعلیم و تربیت دانش پژوهان تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌برند که امید است بانوانی در این موسسه تربیت شوند که هر یک زینتی برای حضرت زهرا(س)و خاندان مطهر آن حضرت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده تصریح کرد: امروز بسیاری از بانوان استاد در مراکز حوزوی از اساتید جامعه‌الزهرا(س)و یا تربیت شده این مجموعه هستند.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری و در نیمسال دوم، ۴۰۲ استاد خانم در حال تدریس هستند، همچنین ۳۹۷ استاد خانم در نیمسال اول مشغول به تدریس در جامعه‌الزهرا(س)بودند.

تمام دوره‌های عمومی جامعه‌الزهرا(س)توسط بانوان تدریس می‌شود

معاون آموزش جامعه‌الزهرا(س)یادآور شد: در طول چند سال گذشته، تمام دوره‌های عمومی توسط بانوان استاد جامعه‌الزهرا(س) تدریس می‌شود، همچنین تعدادی از اساتید آقا مشغول به تدریس واحد‌های گرایشی هستند که امید است به زودی توسط بانوان استاد توانمند تدریس شود.

تدریس ۱۶۷ بانوی استاد در رشته‌های تحصیلات تکمیلی

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده بیان داشت: در  خصوص تحصیلات تکمیلی و سطح سه، از سال ۹۰ تا کنون با رشد خوبی مواجه بودیم، به طوری که در نیمسال اول و دوم، ۵۱ بانوی استاد مشغول به تدریس بودند، این آمار در سال ۹۳ به ۹۷ استاد خانم و در سال ۹۵ به ۱۶۷ استاد خانم افزایش یافته است.

وی افزود: در سال جاری، ۸۰ استاد خانم در نیمسال اول و ۸۷ بانوی استاد در نیمسال جاری مشغول به تدریس تحصیلات تکمیلی هستند.

برگزاری ۹ دوره کارگاه مهارت‌افزایی و هشت دوره معرفتی مقدماتی و تکمیلی ویژه اساتید

معاون آموزش جامعه‌الزهرا(س)با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس، عنوان کرد: از سال ۷۸ تا کنون،  ۱۷۶ دوره تربیت مدرس در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شده است و هزار و ۷۹۵ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده یادآور شد: در سال جاری به دلیل تغییر ساختار جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، دوره‌های متعدد تربیت مربی به همت اداره امور اساتید برگزار شد که رشد قابل توجهی داشته است.

وی بیان داشت: در طول یک سال گذشته، ۹ دوره کارگاه مهارت‌افزایی اساتید با حضور ۳۵۰ استاد و هشت دوره معرفتی مقدماتی و تکمیلی با حضور ۲۳۱ استاد برگزار شده است.

برگزاری ۳۵ دوره مهارت‌افزایی ویژه بانوان استاد جامعه‌الزهرا(س)در سال جاری

معاون آموزش جامعه‌الزهرا(س)ادامه داد: در طول یک سال گذشته، ۱۸ جلسه درس اخلاق ویژه اساتید جامعه‌الزهرا(س) برگزار شده است که دو هزار و ۴۹۵ استاد در این جلسات حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده اضافه کرد: به طور کلی، ۳۵ دوره مهارت افزایی و دانش افزایی ویژه خواهران اساتید جامعه‌الزهرا(س)برگزار شده است و سه هزار و ۷۶ استاد در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی مجموعه جامعه‌الزهرا(س)این است که این دوره‌ها از لحاظ محتوایی، معرفتی، شناختی و بحث‌های کارگاهی باعث رشد قابل توجهی در مهارت افزایی اساتید شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha