پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برنامه و هدف اصلی حوزه‌های علمیه خواهران در سال جدید، ارتقا کیفی در کلیه بخش های فرهنگی –تبلیغی، آموزشی، پژوهشی، فناوری اطلاعات و اداری و مالی است و این امر نیاز به برنامه ریزی، اجرا و نظارت دقیق دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی امروز  در جمع معاونان، مسئولان و کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: امروزه به عنایت الهی و الطاف حضرت ولی عصر(عج) قریب به 500 مدرسه علمیه و 80 هزار طلبه شاغل به تحصیل و 100 هزار فارغ التحصیل داریم.
وی ادامه داد: این ظرفیت عظیمی است که به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش های خواهران طلبه به وجود آمده است و این نیاز به توجه مسئولین دارد تا از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن و در راه رضایت الهی استفاده نمایند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: برنامه و هدف اصلی حوزه‌های علمیه خواهران در سال جدید، ارتقا کیفی در کلیه بخش های فرهنگی –تبلیغی، آموزشی، پژوهشی، فناوری اطلاعات و اداری و مالی است و این امر نیاز به برنامه ریزی، اجرا و نظارت دقیق دارد.
وی با بیان این‌که خوشبختانه مدارس علمیه خواهران سطح ۲،‌ در کشور به خوبی توسعه پیدا کرده‌اند و در اغلب شهرستان‌های کشور مدارس علمیه خواهران وجود دارد، تصریح کرد: توسعه مدارس سطح ۳و سطح ۴از اهداف مرکز مدیریت در سال جدید است و تلاش می‌کنیم تا مدارس علمیه خواهران با احزار شرایط و امکانات در سطح ۳و ۴، در نقاط واجد شرایط کشور توسعه پیدا کند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: خداوند متعال همه اسباب را در اختیار ما قرار داده است و ما باید از این اسباب در جهت پیشرفت اهداف اسلام و رضایت الهی استفاده کنیم. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ظرفیت‌های عظیم حوزه‌های علمیه خواهران، ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال متناسب با ماموریت‌های حوزه خواهران و نیز تبیین شعار سال، توسط طلاب و مبلغین برای آحاد جامعه را خواستار شد.
وی در ادامه بر اجرایی شدن شعار سال 1396 که توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، تاکید نمود.
مدیر حوزه های علمیه خواهران، با تاکید بر این که باید به دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توجه ویژه شود تصریح کرد: در  چند سال اخیر شاهد تأکید رهبر معظم انقلاب بر تکیه کردن به ظرفیت‌های داخلی اقتصاد ایران و حرکت به سمت خودکفایی هستیم که این امر از مسیر اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تاکید کرد: اگر به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در عرصه اقتصاد مقاومتی توجه می شد و توصیه های ایشان سرلوحه عملکرد مسئولین قرار می گرفت، کشور در رونق اقتصادی بهتری قرار می گرفت. 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: تولید و اشتغال ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و باید با یک مدیریت جهادی، این عناصر را محقق کرد و حوزه علمیه خواهران در این زمینه تمام توان خود را بکار می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین بر لزوم تکیه‌بر تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود: باید از ورود و مصرف کالاهایی که ضرورت در واردات ندارد یا مشابه داخلی آن در داخل تولید می‌شود، خودداری شود.
وی با بیان این که اتکال به خداوند و داشتن روحیه بسیجی از دلایل موفقیت حوزه های خواهران است اظهار داشت: از اهداف اولیه حوزه های علمیه خواهران استفاده از تمام ظرفیت های خود برای تحقق و پیشبرد منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha