پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گلاب سوری

رئیس اداره ساماندهی پژوهشگران حوزه های علمیه خواهران کشور از تشکیل تعداد ۵۱۱ هسته علمی پژوهشی متشکل از فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران کشور و فعالیت بانوان در این هسته ها خبر داد.

خانم گلاب سوری،  رئیس اداره ساماندهی پژوهشگران حوزه های علمیه خواهران کشور در حاشیه برگزاری همایش استانی دستاوردهای پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان یزد در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، اظهار کرد: اداره ساماندهی پژوهشگران از اداره کل پژوهش های عمومی در معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور است که با هدف ظرفیت شناسی، جذب و ساماندهی پژوهشگران حوزه های علمیه تأسیس شده است.

وی افزود: مجموعه فعالیت های این اداره در چهار محور شناسایی، جذب و ساماندهی، هدایت و حمایت پژوهشگران، توانمندسازی و ارتقای علمی مهارتی پژوهشگران و بازخورد گیری از فعالیت های پژوهشی تعریف شده است.

*تشکیل 511 هسته علمی پژوهشی

رئیس اداره ساماندهی پژوهشگران حوزه های علمیه خواهران در خصوص عملکرد هسته های علمی پژوهشی، ادامه داد: تشکیل هسته های پژوهشی در واقع یکی از مجموعه فعالیت های  این اداره است که تا کنون 511  هسته پزوهشی از طلاب فارغ التحصیل حوزه های علمیه  در سراسر کشور در پنج حوزه تفسیر و علوم قرآنی، مطالعات زن و خانواده، مطالعات اجتماعی، فقه و اصول و کلام و عقاید تشکیل شده است و اعضا مشغول به فعالیت هستند.

سوری، بیشترین حوزه فعالیت هسته های علمی پژوهشی را تفسیر و علوم قرآنی و مطالعات زن و خانواده عنوان کرد و افزود: اطلاعات این هسته ها در قالب بانک های اطلاعاتی قابل دسترس است .

*راه اندازی چهار بانک اطلاعاتی از آثار پژوهشگران حوزوی

وی در خصوص تشریح بانک های اطلاعاتی هم بیان کرد: بانک های اطلاعاتی شامل  بانک هسته های پژوهشی طلاب فارغ التحصیل، بانک موضوعات و طرح نامه های پژوهشی، بانک آثار و تولیدات طلاب فارغ التحصیل، بانک الکترونیکی اسناد و مدارک پژوهشگران به شمار می رود که این اقدامات در راستای تحقق سیاست مرکز مدیریت خواهران و تحقق  شعار هر طلبه یک پژوهشگر  و یک اثر پزوهشگری است.

*چاپ 20کتابچه آثار پژوهشی بانوان حوزوی

رئیس اداره ساماندهی پژوهشگران حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: تا کنون 137 اثر پژوهشی از هسته های علمی پژوهشی مدارس علمیه خواهران کشور به دست ما رسیده و کار ارزیابی آنها انجام شده است که در نهایت در صورت دارابودن استانداردهای پژوهشی برای چاپ ارسال می شود.

سوری ادامه داد: تا کنون از ابتدای فعالیت هسته های علمی پژوهشی تا کنون تعداد 20 جلد کتابچه به اسم هسته های علمی پژوهشی و اعضا چاپ شده است و در حال حاضر 70 اثر هم در قالب مقاله ارزیابی شده و چهار اثر در نشریه یاس چاپ شده است و بقیه آثار هم  به صورت ایبوک منتشر خواهد شد.

رئیس اداره ساماندهی پژوهشگران حوزه های علمیه خواهران کشور درباره برنامه های آتی این اداره اعلام کرد: مجموعه برنامه های مهارتی در قالب سبد برنامه ای هسته های پژوهشی در دست اقدام داریم که به محض تصویب برای مدیریت های استانی ارسال می شود.

سوری اضافه کرد: برای پشتیبانی از فعالیت هسته های پژوهشی و استفاده از فضای مجازی، گروهی با عنوان گروه ساماندهی پژوهشگران در کوثر نت تشکیل شده است که هم اخبار و اطلاعات پژوهشگران را بارگذاری می کنند و هم مجموعه برنامه های مهارتی با هدف توانمندسازی هسته های پژوهشی به صورت گام به گام بارگذاری خواهد شد.

وی به طلاب توصیه کرد: اعضای هسته های علمی  پژوهشی با کد طلبگی می توانند در شبکه کوثر نت وارد شوند و از برنامه های متنوع این گروه بهره مند شوند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha