چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرجی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجی به فارغ التحصیل شدن ۱۲۰۰ طلبه در حوزه خواهران و ۲ هزار نفر در حوزه برادران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهرن و برادران منطقه کاشان مشغول تحصیل می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، عصر امروز در اولین همایش روحانیون شاغل در ادارات منطقه کاشان، با تسلیت شهادت حضرت زهراء(س)، به رتبه بالای علمی  حوزه کاشان اشاره کرد و گفت: حوزه کاشان به ترتیب در نخبگان رتبه هفتم، حوزه های علمیه رتبه سیزدهم و آموزشی در رتبه چهارم  کشور قرار دارد. همچنین در بین 12 برگزیده کتاب سال حوزه، سه نفر اهل کاشان بودند.

وی، وجود 1700 شهید منطقه کاشان را  یک آمار استثنایی در کشور دانست و ادامه داد: این که از بین 300 طلبه کاشانی که در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل بودند 110 نفر آنها شهید شدند، نشان از حضور روحانیون کاشانی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است .

مدیر حوزه علمیه کاشان افزود : وجود علما، فضلاء، اساتید و روحانیون برتر کاشانی در قم از دیگر ظرفیت های حوزه علمیه کاشان می باشد که باید از این ظرفیت ها در مدارس علمیه منطقه استفاده کنیم.

وی، وجود مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیئت های مذهبی بسیار زیاد را از دیگر ظرفیت های های شهرستان کاشان برشمرد و خاظرنشان کرد: سالانه 25 هزار ساعت سخنرانی مذهبی در کاشان انجام می شود

حجت الاسلام والمسلمین فرجی به فارغ التحصیل شدن  1200 طلبه در حوزه خواهران و 2 هزار نفر در حوزه برادران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از چهار هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهرن و برادران منطقه کاشان مشغول تحصیل می باشند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، به وجود ظرفیت دو هزار نفری مدارس علمیه ییلاقی کاشان اشاره کرد و گفت: علی رغم این که شهر کاشان در تابستان گرم می باشد، ولی مدارس علمیه نراق، برزک، مشهد اردهال و قمصر با تحصیل بیش از 600 طلبه فعال می باشند.

وی، از آمادگی پذیرش دو هزار طلبه با ساخت  مدارس علمیه در مناطق ییلاقی کاشان خبر داد و ادامه داد: طی مذاکراتی که با خیرین و مسئولین به عمل آمده قرار است زمینی برای ساخت  مدرسه علمیه ییلاقی اختصاص یابد.

حجت الاسلام والسملمین فرجی، به ظرفیت خوب و بسیار بالای اساتید حوزوی کاشانی مقیم قم اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه کاشان آمادگی بهره مندی از اساتید سطوح عالی و بزرگان کاشانی مقیم قم در مدارس علمیه منظقه را دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha