پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی- بزرگداشت آیت الله شرعی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: مرحوم آیت الله شرعی خدمات ارزشمند وماندگار به نظام اسلامی و حوزه های علمیه خواهران فراموش نشدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شرعی(ره) که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزارشد، به خدمات ارزشمند ومانذدگاراین شخصیت برجسته انقلابی اشاره کرد و گفت: خدمات و تلاش‌های خالصانه آن عالم مجاهد در قبل و بعد از انقلاب و تأسیس و گسترش نهادهای حوزوی، فراموش شدنی نیست.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آیت الله شرعی که پرورش یافته محضر بزرگانی همچون حضرات آیات بروجردی،  امام خمینی، صدر، خوانساری، اراکی و گلپایگانی بود وعمر با بركت او در نشر و گسترش معارف خاندان عصمت و طهارت (ع)  و ارائه خدمات گوناگون فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی وتربیتی سپری شد.

وی با بیان این که آیت‌الله محمد علی شرعی از یاران با وفای حضرت امام راحل و یاور روزهای سخت نهضت بزرگ اسلامی بود، ابراز داشت: این عالم مجاهد و مبارز خستگی ناپذیر، عمر با برکت خود را وقف نشر و گسترش معارف خاندان عصمت و طهارت و شکوفایی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: ایشان با توجه‌ به‌ توانایی‌ و استعداد بانوان‌ در کسب‌ علوم‌ حوزوی‌ و لزوم‌ رائه آموزش های‌ علمی‌ و دینی‌ به‌ آنان‌ و نیز ارائه‌ الگوی‌ عینی‌ در این‌ امر، در قبل‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ تأسیس‌ مدرسه‌ای‌ جهت‌ آموزش‌ حوزوی‌ دختران‌ اقدام کرد که‌ این‌ تلاش‌ به‌ رغم‌ کارشکنی‌های‌ رژیم‌ طاغوت‌ با مساعدت‌ و همکاری‌ شهید آیت‌الله‌ قدوسی‌ به‌ نتایج‌ موفقیت‌آمیز رسید.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: آیت الله شرعی در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه های جنگ تحمیلی روحیه رزمندگان اسلام را افزایش می داد و فرزند خود را نیز در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha